Genel Bilgi
Kod | JS410 |
Ad | Uygulamalı Jeokimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Burcu KARATAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Maden aramalarına ve çevre kirliliklerine yönelik; Jeokimyasal Prospeksiyonu planlayabilen. jeokimyasal verileri kullanabilmesi ve yorumlamaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Jeokimyasal Çevre, Birincil Jeokimyasal dağılım, İkincil Jeokimyasal dağılım, Aletsel analiz yönteleri, Örnekleme yöntemleri, İstatistiksel testler, anomali değerlerinin tesbiti
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jeokimya Hüseyin ÖZTÜRK İÜ
Notlar
Uygulamalı Jeokimya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeokimyasal analiz sonuçlarını yorumlar, |
ÖÇ02 | Maden yatakları için hedef bölgeri saptar, |
ÖÇ03 | Maden aramalarında jeokimyasal prospeksiyonu planlar ve sonuçlandırır. |
ÖÇ04 | Analiz yöntemlerini bilir |
ÖÇ05 | Anamoli, Eşikdeğer kavramlarını hesaplar ve bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Jeokimyasal Çevre, Jeokimyasal hareketlilik, Jeokimyasal anomali kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Birincil Jeokimyasal dağılım(Difüzyon ve Sızıntı Yoluyla birincil dağılım) Karşılaştırılmaları, Birincil Jeokimyasal dağılımda Zonlanma , Birincil dağılımın jeokimyada kullanılması ve örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Jeokimyasal dağılım, Yüzeysel bozunma, İkincil dağılımı oluşturan etkenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İkincil dağılım çeşitleri İkincil dağılımın Jeokimyada kullanılması , örnekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ağır metaller, kaynakları, elementlerin Bünyeye alınması, Maden atık suları, Tarımsal kirleticiler, endüstriyel kirleticiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Aletsel analiz yöntemleri( AAS, XRF, XRD, ICP,vb) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | AAS, XRF, XRD, ICP,vb) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örnek alımında dikkat edilmesi gereken kurallar, Jeokimyasal verilerin değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Örnekleme yapılması ,), | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama ( Örnekleme yapılması ,), | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Lab uygulama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | İstatistiksel testler, anomali değerlerinin tesbiti, regresyon analizi, korelasyon analizi, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sonuçların değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |