Genel Bilgi
Kod | JS434 |
Ad | Mühendislik Jeolojisi Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir mühendislik yapısının yer seçim kriterlerinin öğretilmesi, araştırma yöntemleri, mühendislik jeolojisi haritaları, heyelan araştırmaları, baraj jeolojisi, tünel jeolojisi.
Dersin İçeriği
Giriş,Mühendislik Jeolojisi araştırma yöntemleri, yer seçimi, kayaçların mühendislik jeolojisi özelliklerinin belirlenmesi, mühendislik jeolojisi haritalarının yapımı, heyelan araştırma yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Mühendislik jeolojisi dersi almış olmak
Kaynaklar
Mühendislik jeolojisi ders notları ve kitapları
Notlar
Mühendislik jeolojisi kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik jeolojisi uygulama alanlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Kayaçların Mühendislik jeolojisi |
ÖÇ03 | Yer seçimindeki problemler |
ÖÇ04 | Mühendislik jeolojisinde yapılan arazi deneylerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik jeolojisi kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırma yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yer seçimi | Proje Temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sondaj verileri ve değerlendirme | Proje Temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Yerinde deneyler | Proje Temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Baraj yeri seçimi | Proje Temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Baraj yapımına etki eden faktörler | Proje Temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Barajların jeolojik sorunları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Enjeksiyon kavramı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Enjeksiyon yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Zemin İyileştirme Yöntemleri | Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Fore Kazık uygulamaları | Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yüksek Basınç Enjeksiyonu | Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Zemin etüt kavramı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |