Genel Bilgi
Kod | JS436 |
Ad | Heyelanlar ve Şev Stabilitesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Şev stabilitesi değerlendirmelerinde ve heyelanlar konusunda temel jeoteknik ve jeolojik kavramların öğretilmesi
Dersin İçeriği
Şev stabilitesi değerlendirmelerinde ve heyelanlar konusunda temel jeoteknik ve jeolojik kavramlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Heyelan El Kitabı, Heyelanları anlama kılavuzu USGS Circular 1325
Notlar
Zemin şevlerinin duraylılığı Çeviren Kamil Kayabalı Gazi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Heyelanların hareketin tipi, hızı ve malzemenin cinsine göre sınıflandırabilir |
ÖÇ02 | Şev stabilitesi değerlendirmelerinde malzemelerin fiziksel ve mekanik parametreleri belirler |
ÖÇ03 | Şev stabilitesi yöntemlerini kullanır |
ÖÇ04 | Bilgisayar programları ile şev modelleme yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Heyelanların hareketin tipi, hızı ve malzemenin cinsine göre sınıflandırılması. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Heyelanlar ve şev yenilmelerinin nedenleri. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (fiziksel özellikler). | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (mekanik özellikler). | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kaya ve zeminlerde yaygın olarak kullanılan yenilme kriterleri. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
6 | Şev stabilitesi hesaplamalarında kullanılan yöntemler | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Sonsuz şevlerin stabilitesi | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Limit denge yöntemleri ve isveç dilim yöntemi | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bishop ve Genelleştirilmiş dilim yöntemi | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Basit şev stabilitesi modellerinin elle çözümü | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Şev stabilitesi modellerinin bilgisayar programları ile çözümü | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Stabilite analizlerinde hassasiyet analizleri | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Dinamik yükler etkisi altında stabilite analizleri. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Şevlerin stabilizasyonu. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |