Genel Bilgi
Kod | TSP219 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | MERAL KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye; temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde mesleği ile ilgili temel kavramları öğrenir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İngilzce dilbilgisi kitabı ve Turizm ders kitabı
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Meral KURT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ögrenciler mesleki yabancı dil bilgisini kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler mesleki kavram ve tanımları kullanır |
ÖÇ03 | Öğrenciler mesleki dökümanları kullanır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler mesleki dökümanlar hazırlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler mesleki terimleri konuşmalarında kullanır. |
ÖÇ06 | Öğrenciler yabancı dilde iletişim kurar. |
ÖÇ07 | Öğrenciler çalışırken mesleki terimleri ingilizce kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek genel İngilizce bilgilerinin güncelleştirilerek tekrarı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dünya'da varış yerleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
3 | Tur Operatörleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Turist Motivasyonu | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
5 | Seyahat Acentaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Turizmde Taşımacılık | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Konaklama | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Pzarlama ve Sunum | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
10 | Uçak Endüstrisi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Farklı Tatiller | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Rezervasyon ve Satışları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Havaalanı Kalkışları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uçak Yolcu Hakları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kültürel Farklılıklar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |