Genel Bilgi
Kod | TSP217 |
Ad | Anadolu Uygarlıkları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anadolu Coğrafyasında hakimiyet kuran ve Tarih Öncesi Çağlardan günümüze kadar yaşayan toplum ve uygarlıkların siyasal, kültürel, etnik, dil, sosyal ve yaşam biçimlerini öğrenmek; Anadolu merkezli toplum ve siyasal güçlerin günümüz Dünyasına ve İnsan uygarlığına etkilerinin neler olduğunu kavranmasını sağlamak; Anadolu coğrafyasında yaşayan tüm uygarlık değerlerine sahip çıkılması davranışını geliştirmek.
Dersin İçeriği
Anadolu Coğrafyasında yaşayan, hakimiyet kuran ve Tarih Öncesi Çağlardan Günümüze kadar yaşayan Uygarlıkların siyasal, kültürel, etnik, dil, sosyal ve yaşam biçimleri; Anadolu merkezli toplum ve siyasal güçlerin günümüz Dünyasına ve İnsan uygarlığına etkileri; Anadolu'ya hakim olan ve Anadolu uygarlığını etkileyen Uygarlıklar ve bunların Anadolu'daki faaliyetleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anadolu Uygarlıkları, Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2017. Anadolu Uygarlıkları, Selçuk Gür, Alfa Yayınları, 2007.
Notlar
Öğretim elemanının ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu'nun dünyanın en eski uygarlıklarına sahip olduğu bilinci oluşur. |
ÖÇ02 | Tarih öncesi Anadolu coğrafyasındaki ilk yerleşim yerlerini tanır. |
ÖÇ03 | Tarih öncesi Anadolu coğrafyasındaki toplumları tanır. |
ÖÇ04 | Hititler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ05 | Büyük İskender İmparatorluğu ve Helenistik uygarlıklar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ06 | Frigyanin Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısını tanır. |
ÖÇ07 | Lidyalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ08 | Antik Çağda Anadolu merkezli uygarlıklar( M.Ö. 3000 - M.S. 500). Urartular ve İyonlar; Karyalılar ve Likyalılar; ; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ09 | Dersin dönemsel kazanımlarının yazılı sınav yoluyla değerlendirilmesi. |
ÖÇ10 | Persler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ11 | Roma imparatorluğunun Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ12 | Bizans İmparatorluğu; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ13 | Selçuklular döneminde Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ14 | Osmanlılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ15 | Anadolu Uygarlıklarına, tarihine ve kültürüne, coğrafyasına sahip olma bilinci, yaşamının her aşamasında sürdürmesi davranışı kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu uygarlığı dersi için temel kavramlar, bilgiler ve dersin işleyişi hakkında ön bilgilendirme; Anadolu'nun ismi ve Tarih öncesi çağlarda Anadolu uygarlığına ait merkezler. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarih Öncesi Çağlarda Anadolu ( M.Ö. 600000 - 3000) Coğrafyasının genel özellikleri, yaşam merkezleri ve özellikleri | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Truva, Alişar, Alacahöyük medeniyetlerinin özellikleri | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Hititler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Muvatalli donemi | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Frigyalılar Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Urartular ve İyonlar; Karyalılar ve Likyalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav; Dönemsel kazanımların Çoktan Seçmeli Test sınavı ile değerlendirlmesi | Çoktan seçmeli test sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Persler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İskender İmparatorluğu ve Helenistik Kültür; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Romalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Batı Romalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Adana'da bulunan antik dönem eserleri, Arkeoloji Müzesi ve görsel yapıların incelenmesi amacıyla gezi yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Doğu Roma / Bizans İmparatorluğu; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Selçuklular( Büyük Selçuklu İmparatorluğu ve Anadolu Selçuklu Sultanlığı/ Beylikleri ); Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Osmanlılar(Osmanlı imparatorluğu); Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı / Dersin öğrenme kazanımlarının yazılı sınav olarak değerlendirilmesi | Çoktan seçmeli test sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı / Dersin öğrenme kazanımlarının yazılı sınav olarak değerlendirilmesi | Çoktan seçmeli test sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |