Genel Bilgi
Kod | TSP217 |
Ad | Anadolu Uygarlıkları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anadolu Coğrafyasında hakimiyet kuran ve Tarih Öncesi Çağlardan günümüze kadar yaşayan toplum ve uygarlıkların siyasal, kültürel, etnik, dil, sosyal ve yaşam biçimlerini öğrenmek; Anadolu merkezli toplum ve siyasal güçlerin günümüz Dünyasına ve İnsan uygarlığına etkilerinin neler olduğunu kavranmasını sağlamak; Anadolu coğrafyasında yaşayan tüm uygarlık değerlerine sahip çıkılması davranışını geliştirmek.
Dersin İçeriği
Anadolu Coğrafyasında yaşayan, hakimiyet kuran ve Tarih Öncesi Çağlardan Günümüze kadar yaşayan Uygarlıkların siyasal, kültürel, etnik, dil, sosyal ve yaşam biçimleri; Anadolu merkezli toplum ve siyasal güçlerin günümüz Dünyasına ve İnsan uygarlığına etkileri; Anadolu'ya hakim olan ve Anadolu uygarlığını etkileyen Uygarlıklar ve bunların Anadolu'daki faaliyetleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anadolu Uygarlıkları, Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2017. Anadolu Uygarlıkları, Selçuk Gür, Alfa Yayınları, 2007.
Notlar
Öğretim elemanının ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu'nun eski uygarlıklarını açıklar. |
ÖÇ02 | Tarih öncesi Anadolu coğrafyasındaki ilk yerleşim yerlerini tanır. |
ÖÇ03 | Tarih öncesi Anadolu coğrafyasındaki toplumları tanır. |
ÖÇ04 | Hititler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ05 | Büyük İskender İmparatorluğu ve Helenistik uygarlıklar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ06 | Frigyanin Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısını tanır. |
ÖÇ07 | Lidyalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ08 | Antik Çağda Anadolu merkezli uygarlıklar( M.Ö. 3000 - M.S. 500). Urartular ve İyonlar; Karyalılar ve Likyalılar; ; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ09 | Persler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ10 | Roma imparatorluğunun Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ11 | Bizans İmparatorluğu; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ12 | Selçuklular döneminde Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ13 | Osmanlılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimarisini tanır. |
ÖÇ14 | Anadolu Uygarlıklarına, tarihine ve kültürüne, coğrafyasına sahip olma bilincini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu uygarlığı dersi için temel kavramlar, bilgiler ve dersin işleyişi hakkında ön bilgilendirme; Anadolu'nun ismi ve Tarih öncesi çağlarda Anadolu uygarlığına ait merkezler. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarih Öncesi Çağlarda Anadolu ( M.Ö. 600000 - 3000) Coğrafyasının genel özellikleri, yaşam merkezleri ve özellikleri | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Truva, Alişar, Alacahöyük medeniyetlerinin özellikleri | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Hititler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Muvatalli donemi | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Frigyalılar Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Urartular ve İyonlar; Karyalılar ve Likyalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav; Dönemsel kazanımların Çoktan Seçmeli Test sınavı ile değerlendirlmesi | Çoktan seçmeli test sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Persler; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, İnanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İskender İmparatorluğu ve Helenistik Kültür; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Romalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Batı Romalılar; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Adana'da bulunan antik dönem eserleri, Arkeoloji Müzesi ve görsel yapıların incelenmesi amacıyla gezi yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Doğu Roma / Bizans İmparatorluğu; Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Selçuklular( Büyük Selçuklu İmparatorluğu ve Anadolu Selçuklu Sultanlığı/ Beylikleri ); Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Anadolu'da hakimiyet kuran Uygarlıklar( M.Ö. 1000 - M.S. 1900); Osmanlılar(Osmanlı imparatorluğu); Siyasal tarihi, yönetim anlayışı, sosyal düzen, halkın yapısı, Din ve inanç, kültür, dil ve edebiyat, sanat ve mimari.. Anadolu ve Dünya uygarlığına katkıları. | Anadolu uygarlığı ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar taranacak ve ön hazırlık yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı / Dersin öğrenme kazanımlarının yazılı sınav olarak değerlendirilmesi | Çoktan seçmeli test sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı / Dersin öğrenme kazanımlarının yazılı sınav olarak değerlendirilmesi | Çoktan seçmeli test sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |