Genel Bilgi
Kod | TSP229 |
Ad | Türkiye Fiziki Coğrafyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'nin ön plana çıkan doğal, tarihsel, kültürel ve insan yapısı kaynaklarını tanıtma ve kültürel rehberlik hizmetlerinde kullanma yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktır.
Dersin İçeriği
Rekreasyon ve Turizm Coğrafyası; Rekreasyon Seyahati: Turizm; Turizmin Doğal Coğrafya Kaynakları: Klimatik Kaynaklar; Dünya Turizminin Doğal Kaynakları: Kıyılar ve Diğerleri; Turizmde Tarihsel, Kültürel ve Başka İnsan Yapısı Kaynaklar; Turizmde Çekiciliklere Erişim, Konaklama ve Diğer Etkenler; Türkiye Turizminde Doğal Oluşumlu Değerler; Türkiye Turizminde Koruma Statülü Alanlar; Türkiye'de Dağ, Yayla ve Kış Turizmi; Türkiye Turizminde Hidrografik Değerler; Türkiye Turizm Coğrafyası; Akdeniz Bölgesi, Ege Bölgesi, Karadeniz Bölgesi, Doğu Anadolu Bölgesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi, İç Anadolu Bölgesi ve Marmara Bölgelerinin tarihi ve doğal güzellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye'nin Turizm Coğrafyası, Ersin Güngördü, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Araştırma Türkiye Turizm Coğrafyası, Hayati Doğanay , Serhat Zaman, Pegem Akademi Yayıncılık, 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rekreasyon ve turizm ilişkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Turizmin doğal coğrafi kaynaklarını açıklar |
ÖÇ03 | Turizmde tarihsel, kültürel ve başka insan yapısı kaynakları tanır |
ÖÇ04 | Türkiye turizminde doğal oluşumlu değerleri açıklar |
ÖÇ05 | Türkiye turizminde koruma statülü alanları tanır |
ÖÇ06 | Türkiye'de Akdeniz bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır |
ÖÇ07 | Türkiye'de Karadeniz bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır |
ÖÇ08 | Türkiye'de Ege bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını açıklar. |
ÖÇ09 | Türkiye'de Marmara bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır |
ÖÇ10 | Türkiye'de İç Anadolu bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır |
ÖÇ11 | Türkiye'de Doğu Anadolu bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır |
ÖÇ12 | Türkiye'de Güneydoğu Anadolu bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rekreasyon ve Turizm Coğrafyası | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Rekreasyon Seyahati: Turizm | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Turizmin Doğal Coğrafya Kaynakları: Klimatik Kaynaklar | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dünya Turizminin Doğal Kaynakları: Kıyılar ve Diğerleri | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Turizmde Tarihsel, Kültürel ve Başka İnsan Yapısı Kaynaklar | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Turizmde Çekiciliklere Erişim, Konaklama ve Diğer Etkenler | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Türkiye Turizminde Doğal Oluşumlu Değerler | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Koruma Statülü Alanlar | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Türkiye'de Dağ, Yayla ve Kış Turizmi | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hidrografik Değerler | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Türkiye Turizm Coğrafyası | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türkiye'de Akdeniz Bölgesi, Ege Bölgesi ve Karadeniz Bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynakları | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiye'de Doğu Anadolu Bölgesi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynakları | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye'de İç Anadolu Bölgesi ve Marmara Bölgesinde ön plana çıkan turizm kaynakları | İlgili konuyu inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |