Genel Bilgi
Kod | TSP214 |
Ad | Almanca II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FİLİZ AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Turizm sektorunde calisacak personellerin sektorde ihtiyac duyabileceği temel almanca bilgisinin altyapisini olusturmak
Dersin İçeriği
Okutulan unitelerle hedeflenen temel dilbilgisi kurallarinin ediniminin yanisira kendini ve kisileri tanitma, zevk ve hobilerinde bahsedebilme, zaman kavramini ve sayilari anlama ve kullanabilme becerilerini kazandirmaktir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lagune 1 Kursbuch, Hueber
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Meral KURT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca dili kullanim yetenegi kazanir. |
ÖÇ02 | Almanca dilbilgisi kullanimini ogrenir |
ÖÇ03 | Almanca temel konusma becerisine sahip olur |
ÖÇ04 | Basit duzeyde sohbet edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sahis zamirleri (yalin hal) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | konjugation (personal pronomen) nominativ | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fiil ve ozne | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Olumlu ve olumsuz sorular (satzfrage) (positiv-negativ) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Belirli takilar nominativ/akkusativ | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | belirsiz takilar nominativ/akkusativ | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yalin hali ayrilabilen fiiller(trennbare verben) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | -i hali ayrilabilen fiiller(trennbare verben) | ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Fiil cekimlerine giriş | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fiil cekimleri | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sayilar(zahlen)saatler(uhrzeiten) | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Soru edatlari | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | frage pronomen | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |