CENG560 Speech Processing II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CENG560
Ad Speech Processing II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin Dynamic Time Warping, Hidden Markov Model, ve Artificial Neural Network temelli konuşma tanıma sistemleri dizayn edebilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Bu ders Dynamic Time Warping, Hidden Markov Model, ve Artificial Neural Network konuşma tanıma sistemlerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Discrete Time Processing of Speech Signals John R. Deller

Notlar

Spoken Language Processing A guide to Theory, Algorithm, and System Development. X. Huang, A. Acero, H. W. Hon


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dynamic Time Warping Temelli Konuşma Tanıma Sistemleri Dizayn Edebilir
ÖÇ02 Hidden Markow Model Temelli Konuşma Tanıma Sistemleri Dizayn Edebilir
ÖÇ03 Yapay Sinir Ağı Temelli Konuşma Tanıma Sistemleri Dizayn Edebilir
ÖÇ04 Dil Modellemeden Anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 1
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konuşma Tanıma Problemi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dinamik Programlama Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dinamik Zaman Sıkıştırmasının Ayrık Kelime Tanımaya Uygulanması Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dinamik Zaman Sıkıştırmasının Sürekli Konuşma Tanımaya Uygulanması Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dinamik Zaman Sıkıştırma Algoritmalarında Eğitim Problemleri Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Saklı Markov Modele Giriş Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Discrete Observation Hidden Markov Model Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Continuous Observation Hidden Markov Model Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Saklı Markow Modeli Kullanarak Akustik Modelleme Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Eğitim ve Tanıma Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 HMM kullanarak Ayrık Kelime ve Sürekli Konuşma Tanıma Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Dil Modellemesi Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 N-Gram istatistiksel Modeller Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yapay Sinir Ağı Temelli Konuşma Tanıma Sistemleri Ders kitabından ilgili bölümü okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından ilgili bölümleri ve ders notlarını okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:07