TMT722 Moda, Giyim ve İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT722
Ad Moda, Giyim ve İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Moda olgusunu ve giyimi iletişim/ etkileşim faktörü olarak önemini amaçıklamayı amaçlar. Moda Tasarımlarında iletilecek mesajın farkındalığını amaçlar. Disiplinler arası etkileşimlerin yaratıcı tasarım süreçlerine kuramsal olarak nasıl yansıdığının farkındalığını amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu derste moda olgusu, giyim ve iletişim konuları tanımlanır ve açıklanır. İnsan/toplum iletişim/etkileşiminde giysi faktörünün etkilerini incelenir. Giysinin ne tür anlamlara sahip olduğu, tarihsel süreçte moda olgusunun ifade biçiminin nasıl değişime uğradığını ve moda ve giyimin bu anlamları nasıl ilettiği konuları üzerinde durulur, açıklanmaya çalışılır. Moda ve giyimin etimolojileri ve tanımları, modanın işlevleri, iletişim ve kültürle moda giyim ilişkileri, moda ve giyimin toplumun yeniden üretimindeki rolü, moda giyim ve Postmodernite, moda, giysi seçimlerinin psikolojik etkileri ve iletişime yansımaları ders içerisinde açıklanacak konular arasında yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

FCorrigan, P. (2008). The dressed society: Clothing, the body and some meanings of the world. California: SAGE Publications

Notlar

Barnard, M. (2002). Fashion as communication. New York: Routledge. FCorrigan, P. (2008). The dressed society: Clothing, the body and some meanings of the world. California: SAGE Publications


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Moda kuramlarını bilir, araştırır, geliştirir, giysi tasarımının farklı disiplinlerle etkileşimlerini inceler, yorumlar.
ÖÇ02 Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler ve analiz eder.
ÖÇ03 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve toplumsal gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz edebilir ve uygulamaya entegre eder.
ÖÇ04 Moda olgusunu tasarım açısından olduğu kadar estetik ve sosyo-ekonomik açıdan da kavrar.
ÖÇ05 Modanın, estetik yönünü ve bu yönün gelişimindeki itici güçleri daha iyi kavrar.
ÖÇ06 Moda ve meta estetiği kavramlarının nasıl iç içe geçtiğini anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ders işlenişini planlama. Moda ve giyimin etimolojileri ve tanımları Konuyla ilgili Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İletişim Aracı Olarak Giyim, Konuyla ilgili Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
3 Giyim ve Kimlik, Cinsiyet ve Görünüm Konu hakkında literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Giyimle Sınırlı olmayan Bir olgu : Moda, Moda Sürecinin evreleri, moda kuramları, moda döngüsü ve modanın işlevleri Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Stratejik İletişim Teorisinin Bir Yöntemi Olarak Moda Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
6 Giysiler, Seyircinin Gözünde İnsanı Yaratır. Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Kültürel Bir olgu olarak Giyimdeki Değişim Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İletişim ve Kültürle Moda Giyim İlişkileri konuyla ilgili literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Gösteri
10 Moda Ve Giyimin Toplumun Yeniden Üretimindeki Rolü Konuyla ilgili literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
11 Moda Giyim ve İdeoloji Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tarihte Belirli Bir Zamanın Yansıması Ve İfadesi Olarak Moda. Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Modernitenin Peşinde. Öğrenci Sunumları Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap
14 Moda Giyim Ve Postmodernite. Öğrenci Sunumları Konuyla ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
15 Giysi Seçimlerinin Psikolojik Etkileri ve İletişime Yansımaları Öğrenci Sunumları Sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum dosyaların araştırma teknikleri ve APA kurallarına uygun olarak ödevlerin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum dosyaların araştırma teknikleri ve APA kurallarına uygun olarak ödevlerin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:10