Genel Bilgi
Kod | TMT722 |
Ad | Moda, Giyim ve İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Moda olgusunu ve giyimi iletişim/ etkileşim faktörü olarak önemini amaçıklamayı amaçlar. Moda Tasarımlarında iletilecek mesajın farkındalığını amaçlar. Disiplinler arası etkileşimlerin yaratıcı tasarım süreçlerine kuramsal olarak nasıl yansıdığının farkındalığını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste moda olgusu, giyim ve iletişim konuları tanımlanır ve açıklanır. İnsan/toplum iletişim/etkileşiminde giysi faktörünün etkilerini incelenir. Giysinin ne tür anlamlara sahip olduğu, tarihsel süreçte moda olgusunun ifade biçiminin nasıl değişime uğradığını ve moda ve giyimin bu anlamları nasıl ilettiği konuları üzerinde durulur, açıklanmaya çalışılır. Moda ve giyimin etimolojileri ve tanımları, modanın işlevleri, iletişim ve kültürle moda giyim ilişkileri, moda ve giyimin toplumun yeniden üretimindeki rolü, moda giyim ve Postmodernite, moda, giysi seçimlerinin psikolojik etkileri ve iletişime yansımaları ders içerisinde açıklanacak konular arasında yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
FCorrigan, P. (2008). The dressed society: Clothing, the body and some meanings of the world. California: SAGE Publications
Notlar
Barnard, M. (2002). Fashion as communication. New York: Routledge. FCorrigan, P. (2008). The dressed society: Clothing, the body and some meanings of the world. California: SAGE Publications
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moda kuramlarını bilir, araştırır, geliştirir, giysi tasarımının farklı disiplinlerle etkileşimlerini inceler, yorumlar. |
ÖÇ02 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler ve analiz eder. |
ÖÇ03 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve toplumsal gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz edebilir ve uygulamaya entegre eder. |
ÖÇ04 | Moda olgusunu tasarım açısından olduğu kadar estetik ve sosyo-ekonomik açıdan da kavrar. |
ÖÇ05 | Modanın, estetik yönünü ve bu yönün gelişimindeki itici güçleri daha iyi kavrar. |
ÖÇ06 | Moda ve meta estetiği kavramlarının nasıl iç içe geçtiğini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ders işlenişini planlama. Moda ve giyimin etimolojileri ve tanımları | Konuyla ilgili Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İletişim Aracı Olarak Giyim, | Konuyla ilgili Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
3 | Giyim ve Kimlik, Cinsiyet ve Görünüm | Konu hakkında literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Giyimle Sınırlı olmayan Bir olgu : Moda, Moda Sürecinin evreleri, moda kuramları, moda döngüsü ve modanın işlevleri | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Stratejik İletişim Teorisinin Bir Yöntemi Olarak Moda | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
6 | Giysiler, Seyircinin Gözünde İnsanı Yaratır. | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Kültürel Bir olgu olarak Giyimdeki Değişim | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İletişim ve Kültürle Moda Giyim İlişkileri | konuyla ilgili literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Gösteri |
10 | Moda Ve Giyimin Toplumun Yeniden Üretimindeki Rolü | Konuyla ilgili literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | Moda Giyim ve İdeoloji | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tarihte Belirli Bir Zamanın Yansıması Ve İfadesi Olarak Moda. | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Modernitenin Peşinde. Öğrenci Sunumları | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Moda Giyim Ve Postmodernite. Öğrenci Sunumları | Konuyla ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Giysi Seçimlerinin Psikolojik Etkileri ve İletişime Yansımaları Öğrenci Sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum dosyaların araştırma teknikleri ve APA kurallarına uygun olarak ödevlerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum dosyaların araştırma teknikleri ve APA kurallarına uygun olarak ödevlerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |