Genel Bilgi
Kod | TMT718 |
Ad | Koleksiyon Hazırlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin Koleksiyon hazırlama sürecinin ne olduğunu açıklamak, koleksiyon hazırlarken dikkat edilmesi gereken etkenleri açıklamak, özgün ve yaratıcı koleksiyonlar hazırlamak
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilere koleksiyon hazırlama, koleksiyon hazırlama süreci, tek üründen çok ürüne geçiş, ürünler arasındaki uyum ve sunum becerisi hakkındaki tüm teknik detaylar anlatılır. Hazır giyim sektöründeki işletmelerin ve tasarımcıların koleksiyon hazırlama süreçleri analiz edilir. Öğrencilerin tema belirlemesi istenir. Öğrenciler seçilen tema ışığında pazar, hedef kitle, tren (kumaş, renk, desen, model vb.) konularında araştırmalar yapar, hikaye ve renk panosu hazırlar. Hazır giyim ve yüksek moda teknolojilerini kullanarak giysi ve giysi tamamlayıcıları tasarlar. Yeni ürün tasarımlarını yeni trendlerin ışığında marka deneyimi ile birlikte yaratılarak, tasarım prensip ve elemanlarını yüksek moda materyali, işçiliği ve dikim teknikleri ile birlikte kullanarak hazır giyim ve yüksek moda koleksiyonları tasarlanır. Koleksiyonunda olması gereken ürünleri seçer, üretimini yapar ve koleksiyonun sunumunu gerçekleştirir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
E. Renfrew and C. Renfrew, Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, Çev: Begüm Başoğlu, Literatür Yayıncılık, İstanbul: 2014. The Teen Vogue Hand Book An Insider’s Guide to Careers in Fashion,Penguin Group,New York: 2009.
Notlar
Keiser,S.J.,Myrna,B.G., Beyond Design, Fairchild Publications, New York: 2003
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, koleksiyon hazırlama sürecini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, koleksiyon hazırlama sürecine dikkat ederek tasarımlar yapar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, koleksiyonu yeni yorumlar ve bakış açıları ile yeniden hazırlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, hazırladıkları koleksiyonları sergiler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Koleksiyon ve koleksiyon hazırlama sürecinin incelenmesi | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Koleksiyon hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken konular | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Markaların koleksiyonlarının incelenmesi ve analiz edilmesi | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Koleksiyon hazırlamak için tema belirlenmesi, hikaye ve renk panosunun oluşturulması | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Koleksiyon hazırlamak için pazar araştırmasının yapılması | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Koleksiyon için tasarımların elde çizilmesi | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Koleksiyon için tasarımlar arasından modelden model geliştirme. | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Koleksiyon için yapılan tasarımlar arasından seçim yapılması | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Seçilen tasarımların kalıp çizimlerinin yapılması | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Hazırlanan kalıpların pastal planının oluşturulması | Malzeme temini, kumaş kesimi, dikim talimatlarını oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Koleksiyon için tasarımların dikim süreci | Malzeme temini, kumaş kesimi, dikim talimatlarını oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Koleksiyon için tasarımların fotoğraf ve video çekimi | Çekim mekanı belirleme, giysi giyecek manken seçimi, uygun kamera seçimi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tasarımların sunumu ve sergilenmesi | koleksiyona uygun sunum tekniklerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |