Genel Bilgi
Kod | TMT717 |
Ad | Sürdürülebilir Moda |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere sürdürülebilirlik konusunda bütünsel bir bakış açısı ve moda döngüsünün her aşaması için sürdürülebilirlik sağlamak üzere gerekli olan uygulamalar konusunda farkındalık kazandırmak.
Dersin İçeriği
Öğrenciye sürdürülebilirlik, hızlı ve yavaş moda kavramları öğretilir, öğrenciler ile ekolojik sorunların ortaya çıkışı tartışılır. Çevre dostu ve sürdürülebilir tasarımlar geliştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kirsi Nijnimaki, Sustainable Fashion: New Approach, Aalto University Publication Series, Art + Design + Architecture, Finland: 2013. Kipöz, ş. (2015) Sürdürülebilir Moda, yeni İnsan Yayınevi, İzmir.
Notlar
Kate Fletcher, Sustainable Fashion and Textiles: Design Journey, Earthscan, London: 2008.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, endüstriyel moda yerine sürdürülebilir modayı benimser. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, sürdürülebilir ve etik moda kavramlarını bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler kullanılmayan giysiler ile farklı giysi ve ürün tasarımı yapar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, kapsül gardırop kavramını benimseyerek ekolojik çevreye katkı sağlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, çevre bilinci kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ders işlenişini planlama | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sürdürülebilir moda, yavaş moda ve hızlı moda kavramlarının tanımı. | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dişil Yaratıcılık: Zanaat, Onarım ve Dönüşüm | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kuşaklararası sürdürülebilirlik | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İkinci El Giysi | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sosyal Sürdürülebilirlik ve Moda | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Kullanılmayan Giysilerin Farklı Ürünlere Dönüştürülme Süreci | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yap-Boz-Sök-Dik | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Sürdürülebilir moda tasarım örneklerinin analizi | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uygulama (Model I) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Uygulama (Model II) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
14 | Uygulama (Model III) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Uygulama (Model IV) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |