Genel Bilgi
Kod | TMT713 |
Ad | Tapestry Sanatında Çağdaş Uygulamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tapestry çalışmaları ve sanatsal ifade unsuru olarak kullanımı, lif sanatının oluşum sürecinde tapestrynin öneminin anlaşılması. Geçmişte ve günümüzde yapılmış uluslararası tapestry ve lif sanatı çalışmalarının incelenip ifade, üretim teknikleri, malzeme açısından eleştirilmesi. Eserin mekan veya doğal çevrede sunuş olanaklarının irdelenmesi.Üretim tekniklerinin prensibi, kavramı ve kapsamı hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Bu ders, çağdaş tapestry sanatı hakkında bilgilendirmeler, uygulanmış örneklerin incelenmesi, tarihsel süreç, teknik, malzemeye yönelik literatür araştırması ve sanatsal ifadeler içeren uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
PHILLIP, Barty; Tapestry, Phaidon Pres Limited, London, 2000 GINSBURG, Magdalena; The Illustrated History Of Textiles, Studio Editions, England, 1993 HELD, Shirley E.; A Handbook Of Fiber Arts, Rinehart and Winston, U.S.A., 1999 ÖZAY, Suhandan; Dünden Bugüne Dokuma Resim Sanatı, Kültür Bakanlığı Yayınları, /2599, Ankara, 2001 WILLCOX, Donald J.; New Design In Weaving, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1970 BENNET, Anna G.; Five Centruies Of Tapestry, The Fine Arts Museum Of San Francisco, 1976 LLOYD, E.Herman; The Wowen Graphic Art Of Anni Albers, Smithsonian Institution Pres, Washington. D.C. 1985 CONSTANTINE, Mildred; LARSEN, Jack Lenor; Beyond Craft, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1972 WILSON, Jean; Weaving is For Anyone, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1967 LEITNER, Christina; Paper Textiles, A & C Black, London, 2005 MORNU, Nathalie; HALE, Julie; 500 Felt Objects, Lark Crafts, New York, 2011 DAMGAARD, Anette; Fılt, Hovedland Pbl., Denmark, 1994
Notlar
Uluslararası ve ulusal lif sanatı sergileri katalogları, Uluslararası ve ulusal lif sanatı sergilerinden görüntülenen fotoğraflar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tapestry hakkında detaylı bilgiler edinir ve tekstil tasarımı için önemini vurgular. |
ÖÇ02 | Tapestryden tekstil/lif sanatına geçiş evrelerini ve günümüz sanatında gelinen noktaları açıklar. |
ÖÇ03 | Tapestry ve lif sanatının öncü örnekleri ve farklı coğrafyalardaki çağdaş örneklerinin öğrenilmesini hedefler. |
ÖÇ04 | Uluslararası sanatçı örneklerinde renk, doku, desen, şekil, biçim ilişkileri ve mix medya uygulamalarını irdeler. |
ÖÇ05 | Tekstil malzemeleri ya da teknikleriyle veya diğer tekniklerle birlikte iki boyutlu ya da üç boyutlu sanatsal çalışmalar gerçekleştirilerek sunum önerileri geliştirir. |
ÖÇ06 | Tapestry Sanatı parametrelerini öğrenir, üretim çalışmalarını yürütebilmek ve bu çalışmaların çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tapestry sanatı hakkında coğrafik, dönemsel gelişimler hakkında bilgilendirmeler verilmesi. | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
2 | Tapestry sanatı üretim teknikleri, malzemeler hakkında genel bilgilendirmeler verilmesi. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Çağdaş tapestry sanatı uygulamalarının başlangıç noktaları ve dönüşüm süreci. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tapestry ve lif sanatı arasındaki bağlantılar. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Tapestry ve lif sanatı arasındaki teknik, malzeme ve üretim detayları. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tapestry ve lif sanatına dair ulusal ve uluslararası örnekler | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Dünyada ve ülkemizde tapestry ve lif sanatının durumu. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tapestry sanatının Plastik sanatlar alanındaki konumu. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çalışma temaları hakkında fikirlerin tartışılması. Teknik, malzeme, miks medya bağlantıları arayışlarına yönelik denemeler. Uygulama detaylarının tartışılması ve tecrübe edilmesi. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Uygulama detayları hakkında teknik, malzeme gibi ögelerin tecrübe edilmesi | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uygulama eskizlerinin oluşturulması. | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Uygulama çalışmalarına başlangıç | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygulama çalışmalarına devam edilmesi | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi | Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |