Genel Bilgi
Kod | TMT709 |
Ad | Dokuma Atölye |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı dokuma tekniklerini özümseyerek uygulayabilmektir.
Dersin İçeriği
Farklı dokuma teknikleri öğretilir. Tekniklerin yorumlanmasını ve yaratıcı tasarımlar sunabilmeyi içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
ACUNER, Altuğ Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, İstanbul 2001.
Notlar
İnternet veri tabanları, makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği teknik ve estetik bilgiyi uygulama alanına aktarabilir. |
ÖÇ02 | Edindiği teknik ve estetik bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Özgün sanatçı kimliğini şekillendirir . |
ÖÇ04 | İleri dokuma tekniklerini kullanarak tasarım yapar |
ÖÇ05 | Bir dokumayı yapısal yönden analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çift katlı yapılar incelenir | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | uygulama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Plise yapılar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dokuma uygulama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Kemha tekniği ele alınır | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | kemha Dokuma uygulama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Double pick up | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Dokuma uygulama 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yapı ve teknik seçimi yapılar | Araştırma ve projeye yönelik eskiz çalışmaları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | seçilmiş yapı ve doku ile taslakları birleştirme | Araştırma ve projeye yönelik eskiz çalışmaları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tasarım uygulama estetik değerlendirme-koleksiyon | Araştırma ve projeye yönelik eskiz çalışmaları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tasarım uygulama 1 | Araştırma ve projeye yönelik eskiz çalışmaları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tasarım uygulama 2 | Araştırma ve projeye yönelik eskiz çalışmaları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarım uygulama 3 | Araştırma ve projeye yönelik eskiz çalışmaları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |