Genel Bilgi
Kod | TMT703 |
Ad | Tekstil ve Moda Tasarımı Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, moda figürü çizimi, teknik çizim, kumaş reprodüksiyonu, ve giysi detayları çizimi dahil olmak üzere serbest el çizim tekniklerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında kumaşların, giysilerin ve modada figürün sunumu anlatılacaktır. Moda için teknik çizime giriş sayesinde daha geniş bir giysi yapısı bilgisi edindirilir; Öğrencinin kumaş dokusunu çizime aktarmasını, değişik kalitelerdeki kumaşlarda doku ve desene odaklanmasını sağlar. Modada figür çizimiyle birlikte bu yetenekler öğrencinin, tasarım fikirlerini daha profesyonel bir biçimde sunmasını sağlayacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fashion Source: Technical Design” (2007) Page One Publishing ISBN-13: 978-9812454423 Ivanova, I., Children's wear fashion illustration resource book Art Design Project, Inc. (201) ISBN-13: 978-0692554074 Riegelman, N., “9 Heads: A Guide to Drawing
Notlar
Fashion”, Prentice Hall, (2006) ISBN-13: 978-0133156935 Riegelman, N., “Drawing Fashion with Colored Markers”, 9 Heads Media, (2006) ISBN-13: 0-9702463-2-3
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli el çizim araçlarını kullanarak gerçek bir teknik çizim oluşturur |
ÖÇ02 | Oran, duruş, jest ve hareketi moda figürü çizimine uygulayabil |
ÖÇ03 | Giysilerin moda figürüne uyarlanması, kumaş dokusu ve drapesi dâhil olmak üzere görsel sunum yapabil |
ÖÇ04 | Çeşitli teknik ve malzemeleri kullanabil |
ÖÇ05 | Portfolyo oluştururken profesyonel sunum tekniklerini uygulayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil ve Moda Tasarımı ile ilgili teorik bilgi sunumu | Ön Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ders kapsamında araştırma konusu belirleme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ders kapsamında gerçekleştirilen araştırmalar kapsamında proje konusu belirleme | Taslak Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Proje kapsamında malzeme araştırması yapma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Dönem sunumlarına hazırlık. | Sunum amaçlı prova | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dönem sonu sunumları | Sunum için son hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dönemin gözden geçirilmesi. | Sunuma yönelik düzeltmeler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Proje ve ödev sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında koleksiyon araştırması yapma | Araştıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında araştırma sonucunda koleksiyon belirleme | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında koleksiyon geliştirme ve çizim yapma | Araştırma, uygulama, çizim | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında koleksiyon çizimlerine yönelik teknik çizim | Araştırma, uygulama, çizim, teknik çizim | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Dönem sonu sunumlarına hazırlık | Sunum amaçlı prova | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dönem sonu sunumlarına hazırlık yapma | Sunum için son hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Sunuma yönelik düzeltmeler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |