Genel Bilgi
Kod | TMTS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bir yüksek lisans tezinin ya da bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak sürdürülmesini ve yazılmasını sağlayacak temel prensipleri aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak yapılmasını, yazılmasını sağlayacak temel ilkeler anlatılır. Ders kapsamında bilimsel / sanatsal araştırmanın esasları ve tez yazımında izlenmesi gereken süreç ve yöntemler açıklanır.
Dersin Ön Koşulu
Öğrenciler bu dersi almakla yükümlüdür.
Kaynaklar
İbrahim Armağan, Bilimsel araştırma yöntemleri Bilimsel Yöntem- Yöntembilim 1-2
Notlar
Esma Civcir, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntemlerine bağlı kalarak araştırma konusu hakkında yazılı bilgi verir |
ÖÇ03 | bilimsel araştırma kurallarını kullanarak vaka takdimi konusunda makale yazar |
ÖÇ04 | hazırladığı bilimsel konuyla ilgili yazılı sunum yapar |
ÖÇ05 | hazırladığı bilimsel konuyla ilgili sözlü sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriğinin anlatımı | Kaynak tarama | |
2 | dersin içeriği ile ilgili konu araştırması yapılması | Kaynak araştırması | |
3 | belirlenen konulardan ele alınmak üzere her öğrenci için farklı konu seçilmesi | Kaynak araştırması | |
4 | her öğrencinin seçtiği konu ile ilgili olarak bireysel araştırma yapması | veri toplama | |
5 | seçilen konu ile ilgli yazılı kaynakların taranması | veri toplama | |
6 | seçilen yazılı kaynaklardan yazılı döküman alıntı ve özet oluşturulması | veri toplama | |
7 | konu ile ilgili görsel kaynakların araştırılması ve açıklamaların eklenmesi | veri toplama | |
8 | Ara Sınavlar | sunum hazırlama | |
9 | seçilen konuyla ilgili hazırlana yazılı metinler hakkında tartışma | veri toplama | |
10 | seçilen konu hakkında yazılan metinlerin düzenlenmesi | döküman oluşturma | |
11 | yazılı metinlere ekleme yapılarak yeniden düzenlenmesi | döküman oluşturma | |
12 | Yazılı metinlerin makaleye yönelik düzenlenmesi | döküman oluşturma | |
13 | Yazılı metinlerin gözden geçirilmesi | doküman oluşturma | |
14 | seçilen konular hakkında bireysel olarak yazılan metinlerin makale formatına getirilmesi | döküman oluşturma | |
15 | dersin gözden geçirilmesi | döküman oluşturma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı metin teslimi | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı metin teslimi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |