JM640 Neotektonik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM640
Ad Neotektonik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ÇETİN


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiyenin neotektonik dönemdeki gelişimini, önemli aktif faylarını ve depremselliğini öğretmek.

Dersin İçeriği

Genel tanımlar, stres, neotektoniğin esasları, Türkiyenin neotektoniği, neotektonik bölgeler, deprem, deprem aktif fay ilişkisi, Türkiyenin aktif tektoniği ile neotektoniğini yönlendiren etmenler, aktif tektonik ile ilgili aletsel çalışmalar, paleosismoloji, paleosismolojik yöntemler, zemin mekaniği ve neotektonik.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Wallace, E. E., 1986. Active Tectonics

Notlar

Reiter, L., 1990. Earthquakes Hasard Analysis


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiyenin farklı neotektonik rejimlerine sahip bölgelerini öğrenir.
ÖÇ02 Dünya kabuğu üzerinde deformasyonlara neden olan stres durumlarını öğrenir.
ÖÇ03 Faylar ve depremler arasındaki ilişkiyi öğrenir.
ÖÇ04 Deprem dalgaları (P, S ve R) ve etkilerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel tanımlar ve giriş. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Stres ve çeşitleri. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Neotektoniğin esasları. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkiyenin neotektoniği. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Neotektonik bölgeler. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Depremler. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Deprem aktif fay ilişkisi. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiyenin aktif tektoniği ile neotektoniğini yönlendiren etmenler. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Aktif tektonik ile ilgili aletsel çalışmalar. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eski deprem bilimi, paleosismoloji nedir ne işe yarar. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Paleosismolojik yöntemler. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hendek yerleri nasıl belirlenir, hendekler nasıl haritalanır ve yorumlanır. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hendek güvenliği. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Zemin mekaniği ve neotektonik. Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:11