Genel Bilgi
Kod | TMT724 |
Ad | Tekstil ve Moda Tasarımında Dijital Baskı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Kumaş manipülasyonlarının temel prensipleri ile dijital baskı tekniklerini öğretmek ve bunları sanatsal tasarımlarla birleştirmeyi amaçlamaktadır. Tekstil ve moda tasarımında sanatsal yaklaşımları inceleyerek öğrencilerin kendi dijital baskı ve kumaş manipülasyonlarıyla ilgili sanatsal tasarımlarını geliştirmelerini sağlamak. Dijital baskının moda ve iç mekân tasarımında kullanımı, desen tasarımı ve geliştirme, malzeme manipülasyonu, koleksiyon oluşturma, ileri düzey kumaş manipülasyon teknikleri ve projelerin sunumu gibi konular da kapsanarak öğrencilerin kapsamlı bir anlayış kazanmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Ders içeriği, kumaş manipülasyonlarının temel prensipleri üzerine teorik ve pratik uygulamaları, sanatsal tasarımın temel prensiplerinin incelenmesi, dijital baskının moda ve iç mekân tasarımında kullanımıyla ilgili örneklerin incelenmesi, desen tasarımı ve geliştirme süreçleri, koleksiyon oluşturma ve tematik tasarım uygulamaları, ileri düzey kumaş manipülasyon tekniklerinin incelenmesi ve moda ile iç mekân tasarımında uygulanması, öğrenci proje geliştirme süreci ve projelerin sunumu konularını kapsamaktadır. Öğrenciler, kendi dijital baskı ve kumaş manipülasyonlarıyla ilgili sanatsal tasarımlarını geliştirirken moda ve iç mekân tasarımında dijital baskının kullanımı konusunda da bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dijital Tekstil Tasarımı, Melanie Bowles- Ceri Isaac, 50 Sanat Fikri, Susie Hodge, The New Textiles- Cloe Colchester.
Notlar
İnternet Kaynakları, Müzeler, Sanat Galerileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, kumaş manipülasyonlarının temel prensiplerini öğrenerek farklı teknikleri uygulayabilir ve kumaşın yapısal özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Dijital baskı tekniklerini kavrayarak, yazılım ve donanımları kullanarak dijital baskı sürecini başarıyla gerçekleştirir. |
ÖÇ03 | Sanatsal tasarımın temel prensiplerini anlayarak, sanat ve tasarımı tekstil ve moda alanında uygular. |
ÖÇ04 | Dijital baskının moda ve iç mekân tasarımında kullanımını değerlendirerek, tasarım sürecinde dijital baskının rolünü analiz eder. |
ÖÇ05 | Desen tasarımı ve geliştirme süreçlerini uygulayarak, kendi tasarım fikirlerini dijital olarak oluşturup baskıya hazırlar. |
ÖÇ06 | İleri düzey kumaş manipülasyon tekniklerini uygulayarak, yenilikçi tekstil yüzeyleri ve tasarımlar geliştirir. |
ÖÇ07 | Bireysel veya grup projeleri üzerinden, dijital baskı ve kumaş manipülasyonlarıyla ilgili kapsamlı bir tasarım sürecini yönetir ve sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş - Dersin tanıtımı ve hedefleri. Tekstil malzemelerinin özellikleri ve çeşitleri. Dijital baskı teknolojileri ve uygulama alanları. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Dijital baskı sürecinin adımları ve teknikleri . Dijital baskı için kullanılan yazılım ve donanımların tanıtımı. Renk yönetimi ve renk uyumluluğu. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Kumaş manipülasyonlarının temel prensipleri Kumaş katlama, kırıştırma, drapaj ve dekonstrüksiyon teknikleri. Kumaş manipülasyonlarının tasarım sürecindeki rolü ve örneklerin incelenmesi. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Sanatsal tasarımın temel prensipleri. Tekstil ve moda tasarımında sanatsal yaklaşımların incelenmesi. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | Öğrencilerin dijital baskı ve kumaş manipülasyonlarıyla ilgili sanatsal tasarımlarının geliştirilmesi. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Moda ve iç mekân tasarımında dijital baskı ve dijital baskının moda ve iç mekân tasarımında kullanımı. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Desen tasarımı ve geliştirme ve dijital baskı ile deneysel tekstil yüzeyleri oluşturma. Malzeme manipülasyonu ve yüzey işlemleri. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Öğrencilerin kendi tasarımlarını dijital olarak oluşturması ve baskıya hazırlaması. Koleksiyon oluşturma ve tematik tasarım uygulamaları. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İleri Düzey Kumaş Manipülasyon Teknikleri geliştirme. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
11 | Sanat ve Tasarımda Kumaş Manipülasyonu Kumaş manipülasyonunun sanatsal uygulamaları, moda ve iç mekân tasarımında yenilikçi örnekler. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
12 | Öğrenci Proje Geliştirme. Tasarım ve konsept geliştirme. Tasarım sürecinin planlanması ve ilk taslakların hazırlanması. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
13 | Öğrencilerin kendi tasarım fikirlerini geliştirmeleri Bireysel veya grup projeleri için mentorlük ve araştırma. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje tasarımlarının dijital baskı ile ürüne dönüştürülmesi. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projelerin Sunumu ve Değerlendirme. Öğrencilerin projelerinin sunumu ve sınıf içi eleştirisi. | Öğrenci ders içeriği ile ilgili ekipmanı ile hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |