Genel Bilgi
Kod | STA1722 |
Ad | Çağdaş sanat Dünyasında Yenilikçi Sergileme Yöntemleri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı,öğrencilere ileri sergileme stratejileri ve çağdaş sergileme teknolojilerini öğretmek, çevresel ve sosyal temaları içeren sergiler tasarlama konusunda deneyim kazandırmak ve uluslararası sergi pratikleri hakkında bilgi sağlamaktır. Ayrıca, sürdürülebilir sergileme teknikleri ve disiplinlerarası sergi projeleri geliştirme yeteneği üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, ileri sergileme yöntemleri ve uygulamalarına odaklanarak öğrencilere çevresel ve sosyal temaları içeren sergiler, yeni medya kullanımı, uluslararası sergiler ve bienaller gibi konularda derinlemesine bilgi sağlar. Ayrıca, sürdürülebilir sergileme teknikleri ve disiplinlerarası sergi projeleri tasarlamak üzerine eğitim verilir. Öğrenciler, sergilerde teknolojiyi entegre etme, çeşitli kültürel etkileşimlerde bulunma ve sergi düzenleme stratejilerini global bağlamda uygulama yeteneklerini geliştirecekler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Başaran, M. Müzelerde Sergileme: Planlama, Tasarım ve Uygulama. Bogle, E. (2013). Museum Exhibition Planning and Design. AltaMira Press. Çağlar, A. Etkinlik ve Sergi Yönetimi. Klobe, T. (2014). Exhibitions: Concept, Planning and Design. University of Hawai'i. Locker, P. (2012). Exhibition Design. Laurence King Publishing. Lord, B., & Piacente, M. (2012). The Manual of Museum Exhibitions. Rowman & Littlefield. Mesher, L., & Locker, P. (2010). Basics Interior Design 01: Retail Design. AVA Publishing. Özgöker, A. Sergi Planlama ve Tasarımı. Savaş, M. Markalaşma Sürecinde Fuarlar ve Etkinlikler. Stevens, R. P. (2007). Trade Show & Event Marketing: Plan, Promote & Profit. South-Western Cengage Learning. Taşçıoğlu, M. (2020). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan. Dost Kitabevi.
Notlar
Internet Videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri Sergileme Stratejileri ve Teknoloji Entegrasyonu: • Öğrenciler, ileri sergileme teknikleri ve sanatla teknolojinin entegrasyonunu öğrenecekler. |
ÖÇ02 | Çevresel ve Sosyal Temalı Sergiler: • Çevresel ve sosyal sorunlara duyarlı sergi projeleri geliştirecekler. |
ÖÇ03 | Uluslararası Sergiler ve Bienaller: • Uluslararası sergi düzenlemeleri ve bienal katılımları konusunda deneyim kazanacaklar. |
ÖÇ04 | Yeşil Sergileme Pratikleri: • Sürdürülebilir ve çevre dostu sergi uygulamalarını benimseyecekler. |
ÖÇ05 | Entegratif Sanat ve Sergi Projeleri: • Farklı sanat dallarını bütünleştiren yenilikçi sergi projeleri tasarlayacaklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İleri Sergileme Stratejileri. İleri düzey sergileme teknikleri ve stratejileri. Yenilikçi sergileme yaklaşımlarına giriş. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sanat ve Teknoloji Entegrasyonu. Sanat eserlerinin teknoloji ile bütünleştirilmesi. Dijital sanat ve sanal gerçeklik sergileri. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çevresel ve Sosyal Temalı Sergiler. Çevresel sorunlara odaklanan sanat projeleri ve sergiler.Sosyal adalet ve aktivizm temalı sergi tasarımları. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Küratöryel Yazım ve İletişim. Sergi metinlerinin yazımı ve küratöryel açıklamalar. İletişim stratejileri ve ziyaretçi rehberliği. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mobil ve Gezici Sergiler. Mobil sergi konseptleri ve tasarımı. Gezici sergilerin planlanması ve uygulaması. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Sponsorluk ve Fonlama. Sergiler için sponsorluk ve fonlama kaynakları. Bütçe planlama ve fon yönetimi. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Sergi Güvenliği ve Koruma. Sergi eserlerinin korunması ve güvenlik önlemleri. Acil durum planları ve risk yönetimi. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Bir sanat sergisi için kavramsal bir plan oluşturulması yönünde hazırlık yapılması tavsiye edilmektedir. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Yeni Medya ve Hipermedya Sergileri. Yeni medya araçlarıyla sergi tasarımı. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uluslararası Sergiler ve Bienaller. Uluslararası sergi düzenlemeleri ve bienal katılımları. Kültürlerarası sergi düzenleme stratejileri. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yeşil Sergileme Pratikleri. Çevre dostu sergi düzenlemeleri ve sürdürülebilir materyal kullanımı. Yeşil sergi sertifikasyonları ve standartları. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci Proje Geliştirmeleri. Öğrencilerin kendi ileri düzey sergi projelerini geliştirme. Atölye çalışmaları ve kritik oturumlar. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Entegratif Sanat ve Sergi Projeleri. Farklı sanat dallarını bütünleştirici sergi tasarımları. Disiplinlerarası sergi projeleri ve uygulamaları. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje Sunumları ve Eleştirisi. Öğrenci projelerinin sınıf içinde sunumu ve eleştirisi. Akran değerlendirmesi ve profesyonel geri bildirim. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Sergi Kurulumu ve Son Hazırlıklar. Final projelerinin sergiye dönüştürülmesi. | Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sergi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sergi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |