YMOP129 Temel Müzik Teorisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP129
Ad Temel Müzik Teorisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OYA ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. OYA ŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Müzik teorisi iyi bir icracı ve müzik yaratıcısı olma yolunda gerekli temel teorik bilgileri öğretmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Müzik biliminin temelini oluşturan konuların; aralıklar, diziler, akorlar, ritmik öğeler, tempo ve nüans terimleri konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Music theory aims to teach the basic theoretical knowledge necessary to become a good performer and music creator.

Notlar

Müzik sözlükleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı anahtarlarda seçilen solfej parçalarını okurken müziksel özelliklerini uygulayabilme;
ÖÇ02 Farklı ölçü türlerinde kullanılan, vuruş biriminin karmaşık yapılarını çözümleyebilme;
ÖÇ03 Akor-ezgi ilişkisini kurarak armonik ve form analizi yapabilme;
ÖÇ04 Çeşitli modülasyon uygulamalarını, okuduğu, yazdığı/dikte ettiği, deşifre ettiği parçalar üzerinde (içinde) fark edebilme;
ÖÇ05 Yaygın olarak kullanılan yapay ve yerel modlara ait dizilerin kuruluşunu açıklayabilme;


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavramlar, porte, anahtarlar, ek çizgisi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sol anahtarı, çizimi, notaların porte üzerindeki yerleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nota ve sus işartleri değerleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çoğaltma noktası,uzatma bağı,triole, puandorg Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Fa anahtarı ve fa anahtarındaki notaların yerleri Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Nota yazımı ile ilgili bazı kural ve kural dışı durumlar. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Majör ve minör aralıklar.Değiştirici işaretleri ve anarmonik sesler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ölçü,ölçü rakamı , 2 -3 ve 4 vuruşlu ölçüler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Majör ve minör aralık çeşitleri, diyatonik ve kromatik aralık. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tetrakordlar ve majör diziler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Minör diziler ve çeşitleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Donanım - ton ilişkisi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Diyez - bemol sırası ve porte üzerindeki yerleri. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Majör ve minör modların simgeler ile ifade edilmesi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Majör ve minör ton adından donanımın bulunması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
18 Aralıklar Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
19 Anarmonik ve bileşik ( katlı ) aralıklar. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
20 Aralıkların çevrimi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
21 Akorlar Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
22 Majör ve minör akorların şifrelendirilmesi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
23 Eksik ve Artık 5 li akoru Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
24 Eksilmiş ve artmış 5 li akorlarını kurmada pratik yol. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
25 Akorların majör ve minör modlar içinde bulundukları dereceler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
26 Bir esrin tonalitesinin belirlenmesi Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
27 Ara Sınavlar Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
28 Aksak ölçüler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
29 Senkop , süslemeler. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
30 Vuruşların eşit olmayan bölünmeleri Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
31 Genel olarak kullanılan terim ve şekiller Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
32 Yıl sonu Sınavları Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:36