Genel Bilgi
Kod | YMOP129 |
Ad | Temel Müzik Teorisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OYA ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müzik teorisi iyi bir icracı ve müzik yaratıcısı olma yolunda gerekli temel teorik bilgileri öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Müzik biliminin temelini oluşturan konuların; aralıklar, diziler, akorlar, ritmik öğeler, tempo ve nüans terimleri konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Music theory aims to teach the basic theoretical knowledge necessary to become a good performer and music creator.
Notlar
Müzik sözlükleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı anahtarlarda seçilen solfej parçalarını okurken müziksel özelliklerini uygulayabilme; |
ÖÇ02 | Farklı ölçü türlerinde kullanılan, vuruş biriminin karmaşık yapılarını çözümleyebilme; |
ÖÇ03 | Akor-ezgi ilişkisini kurarak armonik ve form analizi yapabilme; |
ÖÇ04 | Çeşitli modülasyon uygulamalarını, okuduğu, yazdığı/dikte ettiği, deşifre ettiği parçalar üzerinde (içinde) fark edebilme; |
ÖÇ05 | Yaygın olarak kullanılan yapay ve yerel modlara ait dizilerin kuruluşunu açıklayabilme; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar, porte, anahtarlar, ek çizgisi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sol anahtarı, çizimi, notaların porte üzerindeki yerleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nota ve sus işartleri değerleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çoğaltma noktası,uzatma bağı,triole, puandorg | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fa anahtarı ve fa anahtarındaki notaların yerleri | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nota yazımı ile ilgili bazı kural ve kural dışı durumlar. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Majör ve minör aralıklar.Değiştirici işaretleri ve anarmonik sesler. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ölçü,ölçü rakamı , 2 -3 ve 4 vuruşlu ölçüler. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Majör ve minör aralık çeşitleri, diyatonik ve kromatik aralık. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tetrakordlar ve majör diziler. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Minör diziler ve çeşitleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Donanım - ton ilişkisi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diyez - bemol sırası ve porte üzerindeki yerleri. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Majör ve minör modların simgeler ile ifade edilmesi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Majör ve minör ton adından donanımın bulunması. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
18 | Aralıklar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
19 | Anarmonik ve bileşik ( katlı ) aralıklar. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
20 | Aralıkların çevrimi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
21 | Akorlar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | Majör ve minör akorların şifrelendirilmesi. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | Eksik ve Artık 5 li akoru | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | Eksilmiş ve artmış 5 li akorlarını kurmada pratik yol. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | Akorların majör ve minör modlar içinde bulundukları dereceler. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | Bir esrin tonalitesinin belirlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Ara Sınavlar | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
28 | Aksak ölçüler. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | Senkop , süslemeler. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | Vuruşların eşit olmayan bölünmeleri | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | Genel olarak kullanılan terim ve şekiller | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | Yıl sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |