IMT221 Koruma ve Restorasyon

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT221
Ad Koruma ve Restorasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FARUK BATAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, tarihi yapıların korunması, restorasyon projelerinin hazırlanması ve özellikle iç mekanların tefriş ve dekorasyonu konusunda beceri kazandırır.

Dersin İçeriği

Korumanın tarihsel gelişimi ve amacını öğrenmek, korumanın nasıl yapılacağını öğretmek. Koruma araç ve gereçlerini ve nasıl kullanılacağını göstermek. Restore edilecek ürünlerin seçimi ve uygulanacak işlemler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007., 2.Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989., 3.Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları., 4. Jokile to, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir.
ÖÇ02 Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir.
ÖÇ03 Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır.
ÖÇ04 Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir.
ÖÇ05 Koruma altına alınan tarihi ve kültür varlıklarını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tarihi yapıların belgelenme teknikleri ve çeşitleri (Rölöve hazırlanması) Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Mekansal analiz Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Yapı malzemesi ve strüktür analizi (Arkeometrik çalışmalar) Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Bozulma, değişim ve deformasyonların saptanması Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Restitüsyon projesinin hazırlanması Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Restorasyon projesinin hazırlanma süreci ve işlemleri Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Restorasyon projelerinde iç mekanlarda sıhhi tesisat ve donatıların yerleştirilmesi Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Araştırma konusu olarak incelenecek restorasyon projelerinin belirlenmesi Ders notlarını inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Araştırma konusunun sunumu I Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Araştırma konusunun sunumu II Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Araştırma konusunun sunumu III Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Araştırma konusunun sunumu IV Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 06:01