Genel Bilgi
Kod | MOP217 |
Ad | Solfej II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Gizem GÖKÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin meslek yaşamlarında yetkin bir duyuşa sahip olmaları için bu yüksek duyuş niteliğini öğrenciye kazandırabilmek, bir, iki ve üç sesli, sistematik olarak ilerleyen barok, klasik ve romantik repertuardan oluşan solfej uygulamaları yapılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin seviyesine uygun olarak belirlenmiş özel teknik egzersizlerin uygulanması ve solfej repertuarından seçilmiş belli başlı eserlerin teknik ve müzikal olarak piyano eşliğiyle çalışılması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
S. AKDİL, Temel Müzik Eğitiminde Dikte 2.Kitap
Notlar
E.POZZOLİ,Solfeggi Cantati A 2Voci A. LAVİGNAC, Solfege Des Solfeges Volum 2/A
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği ileri solfej bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahip olur. |
ÖÇ02 | Müzikle ilgili üslup ve polifonik eserler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahip olur. |
ÖÇ05 | Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahip olur. |
ÖÇ06 | Eserleri müzikal dinamiklere uygun olarak seslendirme becerisine sahip olur. |
ÖÇ07 | Farklı stil,üslup ve kültürlere ait müzik eserlerini deşifre edip yorumlama becerisine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir önceki yılda öğrenilenlerin kısa tekrarı. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
3 | İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | 5/8'lik , 7/8'lik, 9/8'lik aksak ölçüler. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
7 | Mi Majör diyatonik,modülasyon. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
8 | Mi Majör tonu ile ilgili yaratıcılık çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
9 | Mi Majör kromatik, çift ses okuma 3/8’lik, 6/8’lik | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | Üç sesli okuma çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
11 | Do diyez minör diyatonik.Transpoze çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 12 Do diyez armonik.Fa anahtarı çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | 12 Do diyez armonik.Fa anahtarı çalışmaları.2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Do diyez melodik, eski modların tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | La bemol Majör diyatonik. Temel tempolar, fa anahtarı çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Birinci dönem konularının kısa tekrarı. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
18 | La bemol Majör, üç sesli akorun çeşitleri ve çevrimleri.Üç sesli okuma. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
19 | Fa minör diyatonik. 9/8’lik, 8/8’lik, 10/8’lik aksak ölçüler. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
20 | Fa minör kromatik.Üç sesli okuma. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
21 | Si Majör diyatonik. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
22 | Si Majör kromatik. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
23 | Sol diyez minör diyatonik | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
24 | Sol diyez minör kromatik. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
25 | Re bemol Majör diyatonik. Fa anahtarı çalışmaları.-5’li ve +5’li akoru. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
26 | Re bemol Majör kromatik.Üç sesli okuma çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Si bemol minör diyatonik.Klasik dönem okuma parçaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
28 | Si bemol minör kromatik. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
29 | Tüm tonlarda çalışmalar.-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
30 | Tüm tonlarda çalışmalar. -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
31 | Yıl sonu sınavına hazırlık çalışmaları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |