RESS700 Seminer

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RESS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SONER TİRE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek ilgili kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgilerden belirli sonuçlara ulaşması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders bir araştırma konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, rapor hazırlama, çalışma sunumunu içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Sanat tarihine, sanat eleştirisine ve sanat eğitimine ilişkin tüm kitap, tezler ve makaleler.

Notlar

Sanat tarihine, sanat eleştirisine ve sanat eğitimine ilişkin tüm kitap, tezler ve makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler.
ÖÇ02 Seçilen seminer konusuyla ilgili kaynakları inceler.
ÖÇ03 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler.
ÖÇ04 Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Alanla ilgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 İlgili kaynakların bulunması ve incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Birincil kaynakların okunması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Birincil kaynakların bulunması ve okunması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İkincil kaynakların okunması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Elde edilen bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Verilerin toplanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Çalışmanın değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Veri toplamaya devam edilmesi Kaynak araştırması ve incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Bilgilerin analiz edilmesi Kaynak araştırması ve incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Raporun yazılması Kaynak araştırması ve incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Rapor yazımına devam Kaynak araştırması ve incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Raporun tartışılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Raporun geliştirilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Raporu sonuçlandırma Raporun sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışmanın sunulması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 13 182
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 202
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,08
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:46