Genel Bilgi
Kod | RESS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek ilgili kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgilerden belirli sonuçlara ulaşması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders bir araştırma konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, rapor hazırlama, çalışma sunumunu içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Sanat tarihine, sanat eleştirisine ve sanat eğitimine ilişkin tüm kitap, tezler ve makaleler.
Notlar
Sanat tarihine, sanat eleştirisine ve sanat eğitimine ilişkin tüm kitap, tezler ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Seçilen seminer konusuyla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ04 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Alanla ilgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | İlgili kaynakların bulunması ve incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Birincil kaynakların okunması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Birincil kaynakların bulunması ve okunması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İkincil kaynakların okunması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Elde edilen bilgilerin analiz edilmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Verilerin toplanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Çalışmanın değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Veri toplamaya devam edilmesi | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Bilgilerin analiz edilmesi | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Raporun yazılması | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Rapor yazımına devam | Kaynak araştırması ve incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Raporun tartışılması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Raporun geliştirilmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Raporu sonuçlandırma | Raporun sunuma hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışmanın sunulması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 13 | 182 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |