RES1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SONER TİRE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, tez çalışmasının sürecinin öğrenci ve danışman işbirliğiyle doğru bir süreçte geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders tez konusuyla ilgili kaynakların araştırılmasını, tezin yöntem ve tekniklerine ilişkin araştırmaları, veri analizi ve raporlaştırma süreçlerine ilişkin tartışmaları içerir.

Dersin Ön Koşulu

bu dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. Nimet Keser, Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet Keser, Sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Notlar

Sanat tarihi, sanat eleştirisi, sanat eğitimi ve bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin tüm basılı ve online kitaplar ve makaleler bu ders için kullanılabilecek kaynaklardır. Sanat tarihi, sanat eleştirisi, sanat eğitimi ve bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin tüm basılı ve online kitaplar ve makaleler bu ders için kullanılabilecek kaynaklardır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
ÖÇ02 Araştırma problemini tanımlar
ÖÇ03 Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili doğru kaynakları belirler ve inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler hakkında bilgi verme. Ders notu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
2 Kaynaklara kaynaklara ulaşma yolları. Ders notu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Konuyla ilişkili lityeratürün incelenmesi İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Konuyla ilişkili kaynakların okunması İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Konuyla ilişkili olan çalışmaların incelenmesi kaynak taraması (tezler, makaleler, vs.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Konuyla ilişlkili kaynakların okunması ve tartışılması İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Problemin belirlenmesi İlgili literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Ana çalışmaya geçmeden önce bir ön çalışma planlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Ön çalışmaya devam Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Ön çalışma için veri toplama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Ön çalışmanın verilerini yorumlama, değerlendirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Ön çalışmanın yorumlanma ve değerlendirilmesine devam Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Ön çalışmanın sonuç raporu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Ana çalışmayla ilgili hazırlıklar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön çalışma için bir sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön çalışma için bir sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:46