Genel Bilgi
Kod | RES1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, tez çalışmasının sürecinin öğrenci ve danışman işbirliğiyle doğru bir süreçte geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders tez konusuyla ilgili kaynakların araştırılmasını, tezin yöntem ve tekniklerine ilişkin araştırmaları, veri analizi ve raporlaştırma süreçlerine ilişkin tartışmaları içerir.
Dersin Ön Koşulu
bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. Nimet Keser, Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet Keser, Sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Notlar
Sanat tarihi, sanat eleştirisi, sanat eğitimi ve bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin tüm basılı ve online kitaplar ve makaleler bu ders için kullanılabilecek kaynaklardır. Sanat tarihi, sanat eleştirisi, sanat eğitimi ve bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin tüm basılı ve online kitaplar ve makaleler bu ders için kullanılabilecek kaynaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Araştırma problemini tanımlar |
ÖÇ03 | Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili doğru kaynakları belirler ve inceler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler hakkında bilgi verme. | Ders notu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Kaynaklara kaynaklara ulaşma yolları. | Ders notu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konuyla ilişkili lityeratürün incelenmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Konuyla ilişkili kaynakların okunması | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Konuyla ilişkili olan çalışmaların incelenmesi | kaynak taraması (tezler, makaleler, vs.) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Konuyla ilişlkili kaynakların okunması ve tartışılması | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Problemin belirlenmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Ana çalışmaya geçmeden önce bir ön çalışma planlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Ön çalışmaya devam | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Ön çalışma için veri toplama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Ön çalışmanın verilerini yorumlama, değerlendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Ön çalışmanın yorumlanma ve değerlendirilmesine devam | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Ön çalışmanın sonuç raporu | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Ana çalışmayla ilgili hazırlıklar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma için bir sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma için bir sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |