RES717 Modern Heykel Tarihi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES717
Ad Modern Heykel Tarihi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

19. yüzyılın sonundan günümüze kadar geçen süreçte, heykel sanatının geçirdiği evrimler ve çağdaş sanat akımlarını dönemlerinin kendine özgü koşulları içerisinde irdelemektir.

Dersin İçeriği

20 yy. heykel sanatının modernleşme sürecini içerir

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

1000 Olağanüstü Heykel, Joseph Manca-Patrick Bade, Sirroco Yay.2007 Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Michael Wilson, Hayalperesy Yay.2015 Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018. Modern Sanattan Sonra, David Hopkins, Hayalperest Yay. 2018.

Notlar

Merkezi Kütüphane


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 20. yy. da yaşayan ve kişisel üslupları ile öne çıkan sanatçıları tanır
ÖÇ02 20. yy. da gerçekleşen ve öne çıkan sanat ürünlerini inceleyerek, bilgi sahibi olur
ÖÇ03 20.yy.da ortaya çıkan sanat akımları üzerine teorik çalışmalar yapar
ÖÇ04 20. yy. da ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkileyen sanat olaylarını bilir
ÖÇ05 Görsel sanatların diğer sanat disiplinleri ile ilişkisini kurar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Avrupa da 1. Dünya Savaşı öncesi ortaya çıkan sanat akımları kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Rodin - Brancusi - Rosso - Broudell kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kübizm ve kübist heykel sanatçıları kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kostrüktivizm ve konstüktivist sanatçılar kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Fütürizm ve Fütürist Sanatçılar kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dadaizm ve Dadaist sanatçılar kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Minimalizm ve Minimalist Sanatçılar kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Sürrealizm ve Sürrealist Sanatçılar kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Land Art kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kavramsal Sanat kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sosyal Heykel ve Josef Boys kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Performans sanatı kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Happyningler kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Toplumcu Gerçekci Heykeller kaynak tarama ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:46