Genel Bilgi
Kod | RES766 |
Ad | Çağdaş Türk Sanatı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, çağdaş Türk sanatında 1980 sonrası ortaya çıkan gelişmeleri hazırlayan koşulları ve sonrasında yaşanan gelişmeleri tartışmaktır
Dersin İçeriği
Ders, çağdaş Türk sanatında 1980 sonrası ortaya çıkan gelişmelerin sanatçılar, sergiler ve bienaller üzerinden incelenmesini içermektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi - Mustafa Cezar Modernizm Kavramı ve Türkiye’de Modernist Sanatın Doğuşu – Ali Artun 100. Yılında Cumhuriyet’in Popüler Kültür Haritası I (1923-1950) – Derya Bengi, Erdir Zat 100. Yılında Cumhuriyet’in Popüler Kültür Haritası II (1950-1980) – Derya Bengi, Erdir Zat 100. Yılında Cumhuriyet’in Popüler Kültür Haritası III (1980-2023) – Derya Bengi, Erdir Zat 1950-2000 Türkiye’de Çağdaş Sanat I - Ali Artun, Haldun Dostoğlu 1950-2000 Türkiye’de Çağdaş Sanat II - Ali Artun, Haldun Dostoğlu Türkiye'de Çağdaş Sanat - Hasan Bülent Kahraman
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş Türk sanatının gelişiminde sosyo-kültürel ortamın etkisini tartışır |
ÖÇ02 | Çağdaş Türk sanatının gelişiminde sanat yazarlığı ve sanat yayınlarının etkisini açıklar |
ÖÇ03 | Çağdaş Türk sanatının gelişiminde müze ve galerilerin etkisini tartışır |
ÖÇ04 | Çağdaş Türk sanatının önemli çalışmalarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1980lerde Türkiye’de Çağdaş Sanat | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye’de 1990larda Sosyo-Kültürel Ortam | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 1990larda Çağdaş Türk Sanatında Sergileme Olanakları ve İstanbul Bienali | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1990larda Türkiye’de Çağdaş Sanat | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1980-2000 Arasında Türkiye’de Sanat Yazarlığı ve Sanat Yayınları | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türkiye’de 2000lerde Sosyo-Kültürel Ortam | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 2000lerde Çağdaş Türk Sanatında Sergileme Olanakları ve İstanbul Bienali | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 2000lerde Türkiye’de Çağdaş Sanat | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10- Türkiye’de 2010’dan Günümüze Sosyo-Kültürel Ortam | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 2010’dan Günümüze Çağdaş Türk Sanatında Sergileme Olanakları ve İstanbul Bienali | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 2010’dan günümüze Türkiye’de Çağdaş Sanat | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 2000’den Günümüze Türkiye’de Sanat Yazarlığı ve Sanat Yayınları | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye’yi Yurt Dışında Temsil Eden Çağdaş Türk Sanatçıları | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye’yi Yurt Dışında Temsil Eden Çağdaş Türk Sanatçıları II | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel Değerlendirme | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |