RES766 Çağdaş Türk Sanatı II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES766
Ad Çağdaş Türk Sanatı II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, çağdaş Türk sanatında 1980 sonrası ortaya çıkan gelişmeleri hazırlayan koşulları ve sonrasında yaşanan gelişmeleri tartışmaktır

Dersin İçeriği

Ders, çağdaş Türk sanatında 1980 sonrası ortaya çıkan gelişmelerin sanatçılar, sergiler ve bienaller üzerinden incelenmesini içermektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi - Mustafa Cezar Modernizm Kavramı ve Türkiye’de Modernist Sanatın Doğuşu – Ali Artun 100. Yılında Cumhuriyet’in Popüler Kültür Haritası I (1923-1950) – Derya Bengi, Erdir Zat 100. Yılında Cumhuriyet’in Popüler Kültür Haritası II (1950-1980) – Derya Bengi, Erdir Zat 100. Yılında Cumhuriyet’in Popüler Kültür Haritası III (1980-2023) – Derya Bengi, Erdir Zat 1950-2000 Türkiye’de Çağdaş Sanat I - Ali Artun, Haldun Dostoğlu 1950-2000 Türkiye’de Çağdaş Sanat II - Ali Artun, Haldun Dostoğlu Türkiye'de Çağdaş Sanat - Hasan Bülent Kahraman

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş Türk sanatının gelişiminde sosyo-kültürel ortamın etkisini tartışır
ÖÇ02 Çağdaş Türk sanatının gelişiminde sanat yazarlığı ve sanat yayınlarının etkisini açıklar
ÖÇ03 Çağdaş Türk sanatının gelişiminde müze ve galerilerin etkisini tartışır
ÖÇ04 Çağdaş Türk sanatının önemli çalışmalarını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir..
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1980lerde Türkiye’de Çağdaş Sanat Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye’de 1990larda Sosyo-Kültürel Ortam Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 1990larda Çağdaş Türk Sanatında Sergileme Olanakları ve İstanbul Bienali Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 1990larda Türkiye’de Çağdaş Sanat Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 1980-2000 Arasında Türkiye’de Sanat Yazarlığı ve Sanat Yayınları Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye’de 2000lerde Sosyo-Kültürel Ortam Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 2000lerde Çağdaş Türk Sanatında Sergileme Olanakları ve İstanbul Bienali Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 2000lerde Türkiye’de Çağdaş Sanat Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 10- Türkiye’de 2010’dan Günümüze Sosyo-Kültürel Ortam Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 2010’dan Günümüze Çağdaş Türk Sanatında Sergileme Olanakları ve İstanbul Bienali Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 2010’dan günümüze Türkiye’de Çağdaş Sanat Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 2000’den Günümüze Türkiye’de Sanat Yazarlığı ve Sanat Yayınları Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye’yi Yurt Dışında Temsil Eden Çağdaş Türk Sanatçıları Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye’yi Yurt Dışında Temsil Eden Çağdaş Türk Sanatçıları II Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Genel Değerlendirme Power Point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:46