Genel Bilgi
Kod | RES767 |
Ad | Resim Uygulamalarında Deneysel Yaklaşımlar ve Yeni Formlar I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin lisans döneminde edindiği sanatsal birkimi resmin deneysel olanakları ve çağdaş sanatın yeni yaklaşımları ile geliştirmek.
Dersin İçeriği
Öğrencinin sanatsal kimliğini keşfedebilmesi için farklı teknik ve malzemelerle uygulama çalışmaları yapmak, sanat tarihinde yer alan çalışmaları konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal analizlerini yaparak kendine özgü sanatsal bir dil yaratır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çizgi ve Eller-Yky Yayınları Bone Modern Sanatın Öyküsü Norbert Lynton
Notlar
Sanatçı defterleri-Yky yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü bakabilmeyi değerlendirir. |
ÖÇ03 | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda deneysel yaklaşımla uygular. |
ÖÇ04 | Çağdaş sanatın eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine dayalı deneysel yaklaşımlara uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ05 | Modern ve çağdaş sanatın farklı yaklaşımlarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders ile ilgili kaynaklar ve dersin işlenişi üzerine tartışma. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Modern Sanat | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Çağdaş Sanat | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Kavramsal Sanat | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Kavram ve nesnelerin belirlenmesine yönelik teorik araştırmaların yapılması ve değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Kavram ve nesnelerin belirlenmesi. | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Modern sonrası farklı malzemelerele uygulama yapan sanatçılardan örnekler-1 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Modern sonrası farklı malzemelerle uygulama yapan sanatçılardan örnekler-2 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Seçilen konu ve malzemeye uygun çalışmalar; Ön hazırlık 1 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Seçilen konu ve malzemeye uygun çalışmalar; Ön hazırlık 2 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Seçilen konu ve malzemeye uygun çalışmalar; Uygulama 1 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Seçilen konu ve malzemeye uygun çalışmalar; Uygulama 2 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Seçilen konu ve malzemeye uygun çalışmalar; Uygulama 3 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Seçilen konu ve malzemeye uygun çalışmalar; Uygulama 4 | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, Soru cevap, Tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |