Genel Bilgi
Kod | RES757 |
Ad | Resim Öğretiminde Metot ve Uygulamalar I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders stüdyo ağırlık bir derstir. Dersin amacı çocukların ve gençlerin sanatsal gelişimini destekleyen araçlar olarak birçok sanatsal malzemenin özelliklerini ve kullanımlarını keşfetmektir. Öğrencilerin çeşitli sanatsal medya türleriyle uygulamalı deneyler yapma ve sanatsal süreçleri görsel sanat eğitimine en iyi nasıl uygulayabileceklerini düşünmeyi teşvik etmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, çocukların ve gençlerin sanatsal gelişimini destekleyecek etkinlikler tasarlamak ve farklı sanatsal malzemenin özelliklerini ve kullanımlarını keşfedici etkinlikler oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
-A. and Day, M. (2011). Children and Their Art: Methods for the Elementary Teacher, 9th Edition. Thomson/Wadsworth. -Goldberg, M. (2006). Integrating the Arts: An Approach to Teaching and Learning in Multicultural and Multilingual Settings, Third Edition. Pearson
Notlar
Sanatçı katalogları, ilişkili videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlkokul öğrencilerine yönelik sanat etkinlikleri planlayabilir. |
ÖÇ02 | Sanat etkinliklerinin kazanımlarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Farklı sınıf düzeylerinin kazanımlarını destekleyecek sanat etkinlikleri planlayabilir. |
ÖÇ04 | Diğer sınıf temaları ve standartlarıyla bütünleştirilmiş sanatsal müfredat oluşturmayı öğreneceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, temel kaynaklar ve materyallere ilişkin bilgi verme | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Literatür araştırmasının paylaşılması ve ilkokul ve ortaokul sanat derslerinin içeriklerinin incelenmesi | Sanat müfredatlarına ilişkin dokümanlarınsağlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Görsel sanatlar derslerine yönelik bilimsel araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | Görsel sanatlar derslerine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların bulunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Farklı yaş gruplarından öğrencilere-in bilme öğrenme becerilerine uygun etkinlik projesi oluşturma: Sanatta teknik beceri edindirme odaklı projeleri. | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Farklı yaş gruplarına dahil çocukların bilme öğrenme becerilerine uygun etkinlik projesi oluşturma: Sanatta teknik beceri edindirme odaklı projelere devam edilecek | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Gençlerin sanatsal ifade becerisini desteklemeye odaklı projeler oluşturma. | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Farklı yaş gruplarına dahil çocukların sanatsal ifade becerisini desteklemeye odaklı projelere devam edilecek | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Projelerin sunuma hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sanatı bilim ve diğer alanlarla entegre etmeye yönelik etkinlik projesi oluşturma. | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
10 | Sanatı diğer disiplinlerle entegre etmeye yönelik etkinlik projesi oluşturma. | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Sanatta sürdürülebilirlik. 'Sanatçılar sürdürülebilirliği işlerine ne şekilde katıyor?' | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Farklı yaş grubu çocuklarının bilme ve anlama düzeylerine uygun sürdürülebilirlik ve sanat etkinliği tasarlama | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Çocukların bilme ve anlama düzeylerine uygun sürdürülebilirlik ve sanat etkinliği tasarlama | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
14 | Sanatta sürdürülebilirlik etkinlik projesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Sanatta sürdürülebilirlik etkinlik projelerine devam edilecek | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | projelerin sunuma hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | projelerin sunuma hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |