Genel Bilgi
Kod | PSI105 |
Ad | Genel Biyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere biyolojinin çok farklı alanlarında temel bilgiler vermektir
Dersin İçeriği
Bu derste, canlı bilimine giriş-Canlılığın temel birimi hücre, Ekosistem, Yaşamın kimyası-Yaşamsal moleküller, atomlar, elementler, karbonhidrat, nükleik asit, lipit ve proteinler, enzimler, enerji ve yaşam, kromozom ve kalıtım, Biyoçeşitlilik, Dokular, Mikroskobik yaşam, insan ve hayvan sistemleri konuları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyoloji Neil A. Campbell & Jane B. Reece. ISBN :9786052828335
Notlar
Zooloji. Stephen A. Miller, John P. Harley Çeviri Editörü: Abdurrahman Aktümsek.ISBN978-605-320-489-3. Nobel Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlı bilimi hakkındaki bilgileri tanımlar |
ÖÇ02 | Yaşamın kimyasını tanımlar |
ÖÇ03 | Hücreyi ve onu oluşturan organellerin ilişkilerini karşılaştırır |
ÖÇ04 | Kromozomlar ve kalıtım hakkındaki bilgileri karşılaştırır |
ÖÇ05 | DNA: Yaşam molekülü hakkındaki bilgilerini tanımlar |
ÖÇ06 | Replikasyon, Transkripsiyon ve Translasyonu karşılaştırır |
ÖÇ07 | Hayvan ve insan metabolizmasını karşılaştırır |
ÖÇ08 | Hayvan ve insanda farklı sistemlerin özelliklerini karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Canlı Bilimine Giriş | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yaşamın Kimyası | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Hücre | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Enerji ve yaşam | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kromozomlar ve Kalıtım | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dokular | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | DNA: Yaşam Molekülü | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Replikasyon, Transkripsiyon ve Translasyon | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mutasyonlar | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Darwinci Evrim | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Biyoçeşitlilik | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İnsan sistemleri | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Metabolizma | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hayvan sitemlerinin karşılaştırması | güncel ders notları, literatürler, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilerin bilgi düzeyleri bir sınav ile test edilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |