Genel Bilgi
Kod | PSI104 |
Ad | Ekonomiye Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere temel ekonomik kavramları, ekonomik düşünme biçimini ve piyasa mekanizmasının işleyişini öğretmeyi amaçlamaktadır. Arz ve talep, fiyat oluşumu, tüketici ve üretici davranışları, piyasa türleri ve makroekonomik göstergeler gibi konular ele alınarak, ekonomi disiplinine dair kapsamlı bilgilerin anlaşılması sağlanacaktır.
Dersin İçeriği
Ekonomiye giriş ve temel kavramlar, mikroekonomi ve makroekonomiye genel bakış, kıtlık ve seçim problemleri, arz ve talep analizi, piyasa dengesi ve fiyat mekanizması, tüketici davranışları ve fayda teorisi, üretici teorisi ve maliyet analizi, rekabetçi piyasalar ve monopoller, piyasa başarısızlıkları ve devlet müdahalesi, ekonomik büyüme ve kalkınma, işsizlik ve enflasyon, para ve bankacılık sistemi, uluslararası ticaret ve küreselleşme, ekonomik politikalar ve güncel ekonomik sorunlar.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dinler, Zeynel. İktisada Giriş. Ekin Yayınevi, 2021.
Notlar
Yılmaz KILIÇASLAN ve Ethem ESEN (Editörler). (2019). İktisada Giriş. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3919, AÖF Yayını No: 2714.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomi bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları açıklar. |
ÖÇ02 | Ekonominin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini açıklar. |
ÖÇ03 | Ekonomik karar birimlerinin davranışlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Makroekonomik sorunları açıklar. |
ÖÇ06 | Makroekonomik sorunların topluma olan etkilerini yorumlar. |
ÖÇ07 | Ülke ekonomilerinin makroekonomik göstergeler ile karşılaştırır. |
ÖÇ08 | İktisat politikalarını işlevlerini ve farklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Üretim İmkanları Eğrisi | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Arz ve Talep | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Esneklikler | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tüketici Dengesi Analizi | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Üretici Dengesi Analizi | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Piyasa Dengesi | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili Kitap Bölümlerinin Okunması/Ders Notlarının Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üretim Teorisi | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Maliyet Analizi | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tam Rekabet Piyasası | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eksik Rekabet Piyasaları | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eksik Rekabet Piyasalar II | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Faktör Piyasaları | İlgili Kitap Bölümünün Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kitap Bölümlerinin Okunması/Ders Notlarının Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kitap Bölümlerinin Okunması/Ders Notlarının Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |