PSI327 Görüşme Teknikleri

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI327
Ad Görüşme Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sezin ANDİÇ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Sezin ANDİÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin temel görüşme becerilerinin önemini ve işlevini kavramalarını, bu becerileri etkili biçimde kullanabilmelerini ve terapötik koşulları oluşturabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği psikoloji alanında kullanılan gözlem ve görüşme tekniklerinin tanıtılması ve hem kuramsal hem de uygulamalı olarak görüşme tekniğine dair bilgi ve becerilerin kazandırılmasını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmuyor.

Kaynaklar

Sommers-Flanagan, J. ve Sommers-Flanagan, R. (2014). Klinik Görüşme (Çev: G. Akbaş ve L. Korkmaz). İstanbul: İthaki Yayınları. Morrison, J. (2016). İlk Görüşme. (S. Uluç, Çev). Ankara: Nobel Yayınları.

Notlar

Cesur Soysal, G., Andiç, S. ve Eldoğan Eken, D. (2023). Psikolojide Gözlem ve Görüşme Becerileri: Nobel Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görüşmenin amacını açıklar.
ÖÇ02 Görüşme sürecindeki terapötik koşulların önemini ve işlevini tartışır.
ÖÇ03 Psikoloji alanındaki temel görüşme becerilerini öğrenir.
ÖÇ04 Görüşmeci rolüne ilişkin bireysel farkındalık kazanır.
ÖÇ05 Terapötik ilişkisinin önemini tartışır.
ÖÇ06 Gözlem ve görüşme becerilerini uygular.
ÖÇ07 Temel görüşme becerilerini geliştirir.
ÖÇ08 Terapötik koşullar ile görüşme becerilerini ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin Gözden Geçirilmesi Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Görüşme türleri ve görüşmenin amaçları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Görüşmeci becerileri, farkındalık, içgörü ve duygular Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Görüşmeci olabilmenin önündeki engeller Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Terapötik İlişki Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama
6 Temel dikkat, dinleme, harekete geçme becerileri Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama
7 Fiziksel Şartlar, Profesyonel konular, Bilgilendirilmiş Onam, Sınırlar Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Soru sorma teknikleri I Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
10 Soru sorma teknikleri II Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
11 Görüşme basamakları: Açılış ve tanışma Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama
12 Görüşme basamakları: Bilgi toplamak ve sonlandırma Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Psikolojik durum değerlendirmesi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Psikolojik değerlendirmede hassas konular Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Rapor yazma Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 81
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,24
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 11:28