YMOP233 Lied Oratoryo Yorumu I

2 AKTS - 0-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP233
Ad Lied Oratoryo Yorumu I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aykan AYDIN
Dersin Öğretim Elemanı Aykan AYDIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. LEVENT AYAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. MUSTAFA LEVENT TAŞKESEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı dönem ve bestecilerden seçilen liedlerin ve oratoryoların müzikal analizlerinin ve çevirilerinin yapılarak yorumlanması ve eserlerle ilgili hakimiyet kazanılması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Seçilmiş oratoryoların bölümlerinin ve liedlerin müzikal ve teknik açıdan yorumlanması.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Lieder Album C. Debussy, H. Duparc, P. I. Çaykovski, S. Rahmaninof), Edition Peters / G. Schirmer Publishing.

Notlar

bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ03 Kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır.
ÖÇ04 Korrepetisyon ile birlikte oratoryolardan seçilmiş bölümleri ve liedleri müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ05 Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma,doğru cümleleme ve artikülasyonu doğru kullanma becerisi kazanır.
ÖÇ06 Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Seslendirdiği eserin teması,müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi kazanır.
ÖÇ08 Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersle ilgili önbilgi verilmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Lied geleneği,söyleyiş stili,formun genel özellikleriyle ilgili bilgi verilmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma
3 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
4 Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
5 Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
6 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
7 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
8 Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması -2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
9 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
10 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması -3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
11 Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları -3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
12 Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması -3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
13 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi ve eksiklerin tespiti -3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
14 YARI YIL SINAVI Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi -3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
16 çalışılmış eserlerin ezberlenmiş haliyle dinlenmesi ve eksiklerin tespiti Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
17 repertuarın piyano eşliğiyle dinlenmesi ,genel tekrar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
18 Stil,anlam ve teknik olarak eser analizlerinin yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
19 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun romantik döneme ait bir lied seçilmesi ve deşifresinin yapılması -4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
20 Seçilen liedin sözleriyle ilgili anlam ve artikülasyon çalışması yapılması -4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
21 seçilen lied eserin orijinal temposunda nüanslarıyla birlikte çalışılması -4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
22 seçilen lied eserle ilgili ezber çalışması yapılması -4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
23 seçilen lied üzerinde stil,anlam ve teknik olarak analiz ve çalışma yapılması -4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
24 seçilen lied eserin deşifresinin ve sözlerinin çalışılması,artikülasyon çalışması yapılması -4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
25 seçilen eserin temposu ve nüansları üzerine çalışma yapılması -4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
26 seçilen eserin ezber çalışmalarının yapılması -5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
27 sene içerisinde çalışılan tüm eserlerin eşlikli olarak dinlenmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
28 öğrencinin lied repertuarının tekrar dinlenmesi,eksik ve hataların tespiti,genel tekrar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
29 repertuardaki eserlerin ezber biçimde piyano eşliğiyle dinlenmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
30 final repertuarının belirlenmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
31 sınav provası ve eksiklerin tespiti Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
32 Final sınavı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 1 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 12:28