Genel Bilgi
Kod | RES838 |
Ad | Resim Öğretiminde Kavramlar, Teoriler ve Sorunlar II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders resim sanatına ilişkin kavramların, teorilerin, resim sanatının değerine ve eğitimine ilişkin tartışmaları ve gelişmeleri incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders, klasik uygarlıklardan itibaren resim sanatının öğretim sürecine ilişkin dönüşümleri, resim sanatının kavranışına ilişkin dönüşümleri, resim sanatının ilişkilendirildiği kavramları, sanatçı eğitiminin gerekliliğine ilişkin teorileri ve sanatın değerine ilişkin temel tartışmaları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Artur D. Efland, The History of Art Education. Stuart MacDonald, The History and Philosophy of Art Education
Notlar
İlgili makaleler ve öğretim üyesinin hazırladığı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat eğitimiyle ve resim sanatının öğretimiyle ilişkili teorileri tartışır. |
ÖÇ02 | Sanat eğitimiyle ve resim sanatının öğretimiyle ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Sanat eğitiminin sorunlarını tanımlar |
ÖÇ04 | Sanat eğitimin ilişkin bir araştırma yürütebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat teorileri | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Sanat eğitimi | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Sanatta öğrenme teorileri | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Resim sanatının sosyal konumu | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Antik dönemden Rönesans'a resim sanatının ilişkilendirildiği kavramlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Aydınlanma döneminde resim sanatının ilşkili olduğu kavramlar, resim sanatının sosyal konumu ve sanatçı eğitimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 19. yüzyılda resim sanatının konumu, ilşkili kavramlar ve sanatçı eğitimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | 20. yüzyılda resim sanatının konumu, ilişkili kavramlar ve sanatçı eğitimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sanat eğitiminde görsel kültür kuramları ve uygulamaları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Birinci öğrenci projelerinin tartışılması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
12 | İkinci öğrenci projelerinin tartışılması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Üçüncü öğrenci projelerinin tartışılması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | Dördüncü öğrenci projelerinin tartışılması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci projelerinin genel değerlendirmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |