Genel Bilgi
Kod | RES822 |
Ad | Analitik Resim II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUZAFFER TİRE |
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatsal kimliklerin oluşmasına yönelik, değişik anlatım biçimlerinde farklı teknik ve malzemelerle uygulama çalışmaları yapmak ve sanat tarihinde yer alan ürünlerin konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal analizleri yapılarak, kavramsal düşünme biçimi içinde kendine özgü sanatsal bir dil yaratır.
Dersin İçeriği
Bu Atölye dersi öğrencinin lisans döneminde edindiği sanatsal donanımı, daha bilinçli bir şekilde kullanmasına olanak sağlayacak çalışmayı içerir. Öğrencinin bilgi birikimine, becerilerine, yaratıcı bir boyut kazandırması amacıyla bu ders bir proje ile desteklenerek sürdürülür. Resmin temel verileriyle (renk, biçim, kompozisyon vd.)bireyin özgün sanatsal bir dile ulaşması amaçlanır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
sanatçı defterleri-yky yayınları
Notlar
Çizgi ve Eller-Yky Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için deneysel yöntem ve teknikleri kullanma. Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için deneysel yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ03 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramların ve nesnelerin belirlenmesi. | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
2 | Kavramlara ve nesnelere yönelik teorik araştırmaların yapılması ve değerlendirilmesi | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Deneysel çalışmalar-1 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
4 | Deneysel çalışmalar-2 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
5 | Deneysel çalışmalar-3 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | Deneysel çalışmalar-4 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
7 | Deneysel çalışmalar-5 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Deneysel çalışmalar-6 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
10 | Deneysel çalışmalar-7 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
11 | Deneysel çalışmalar-8 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
12 | Deneysel çalışmalar-9 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
13 | Deneysel çalışmalar-10 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Deneysel çalışmalar-11 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Deneysel çalışmalar-12 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |