Genel Bilgi
Kod | RES800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin teorik veya uygulamalı bir alanda, ilgisini yöneltiği konuya ilişkin en son bilgileri öğrenmesi ve ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Lisansüstü öğrencilerinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan bir hazırlık dersidir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Rita L. Irwin ve Diğ. A/R/Tography: Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. John W. Creswell, Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. John W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri. Robert A. Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Türk Dil Kurumu Yayınları, Yazım Klavuzu. Nimet Keser, Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri. Nimet Keser, Sanat Sözlüğü. Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Oktay Aslanapa,Türk Sanatı. John Berger, Görme Biçimleri. Şener Büyüköztürk ve Diğr. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Notlar
Öğrencinin seçtiği konuya ilişkin kaynak kitap ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütür. |
ÖÇ02 | Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verir. |
ÖÇ03 | Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılır. |
ÖÇ04 | Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve yaralı bir katkı yapar. |
ÖÇ05 | Bir konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturur. |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Akademik ve etik kuralları bilir ve gerekliliğini açıklar. |
ÖÇ08 | Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme I. | Temel kaynakların belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme II. | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yol ve yöntemlerinin araştırılması | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış kaynakları sınıflandırma I. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış kaynakları sınıflandırma II. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. | Kütüphane, internet üzerinden Kütüphane kaynaklarının ve internet kaynaklarının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Araştırlmasına ihtiyaç duyulan konuların belirlenmesi. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Araştırmaya özgünlüğünü sağlayan argümanları belirleme | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. | Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Rapor hazırlama ve sunma. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |