RTV222 Televizyon Reklamcılığı

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTV222
Ad Televizyon Reklamcılığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BERİN YOCA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. BERİN YOCA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrenciye reklam tasarımı, yaratıcı reklam ve etkili reklam yapım becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Reklamın tanımı, reklama ait özellikler, ürün ve hizmet ön araştırmaları, reklamın tür ve formatına karar verme, reklam fikri, reklam filmi çekim hazırlıkları, reklam çekimi, reklam kurgusu.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Kenneth E. Clow, Donald Baack Nobel Akademik Yayıncılık Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, Dr. Müge Elden, Dr. Füsun Kocabaş, İletişim Yayınları Adım Adım Reklam Üretimi, Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Beta Basım Yayım

Notlar

Televizyon Reklamcılığı Ders Notları, Berin YOCA


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama iletişiminde reklamın yerini, işlevlerini ve reklam türlerini açıklar.
ÖÇ02 Reklamın işleyişiyle ilgili temel kavramları, kuram ve modellerdeki temel kavramları tanımlar.
ÖÇ03 Reklam ajanslarının rol ve işlevlerini, ajans türlerini, reklam ajansını oluşturan birimleri tanımlar.
ÖÇ04 Tüketici ve müşteri kavramlarını, reklamcılıkta tüketici karar verme sürecini etkileyecek etkenleri açıklar.
ÖÇ05 Reklam hedeflerini belirler ve reklamın mesaj stratejisini açıklar.
ÖÇ06 Televizyon reklamlarının özelliklerini ve türlerini tanımlar.
ÖÇ07 Televizyon reklamının üretim aşamalarını açıklar.
ÖÇ08 Öğrenci kendine ait reklam fikri geliştirir.
ÖÇ09 Reklam filmi için gerekli olan araştırma ve durum analizini yapar.
ÖÇ10 Televizyonda yayınlanacak reklam metni yazar.
ÖÇ11 Reklam storyboardı hazırlar.
ÖÇ12 Televizyon reklamına uygun çekim planı yapar.
ÖÇ13 Televizyon reklam filmi çekimi yapar.
ÖÇ14 Televizyon reklamcılığına özgü kurgu tekniklerini kullanır.
ÖÇ15 Reklam tasarımının sunumunu yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir. 5
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir..


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Reklamın tanımı, türleri,işlevleri,rolleri,reklamcılığın tarafları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Reklamın işleyişiyle ilgili temel kavramlar,kuram ve modeller Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Reklam Ajansları,türleri,reklam ajansını oluşturan birimler,reklamcılıkla ilgili kurumlar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Reklamcılık ve tüketici davranışları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Reklam planlama süreci Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
6 Televizyonun kitle iletişimindeki önemi ve televizyon reklamcılığı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
7 Televizyon reklamının üretim aşamaları Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Reklam projesi sunumu Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
10 Senaryo çalışmaları ve örnekler üzerinde değerlendirme Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Reklam metni ve senaryosu Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Storyboard Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Çekim planı Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Reklam çekimi Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Reklam kurgusu Araştırma,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma,proje sunumu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma,proje sunumu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:57