Genel Bilgi
Kod | GZT101 |
Ad | İletişime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR DURSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR DURSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişime Giriş, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları anlatmayı amaçlamaktadır. Bu ders, iletişim eğitimi gören ve iletişim alanında meslek sahibi olmayı planlayanları, iletişimin işleyişi hakkında bilgilendirmeyi ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İletişime Giriş, iletişimin bir bilim dalına dönüşümünü ve tarihsel sürecini, iletişimin temel ve aracı unsurlarını, genel iletişim sürecini, iletişim biçimleri ve türlerini, dil, anlam ve gösterge, grup ve örgüt iletişim süreçlerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Güngör, N. 2022. İletişime Giriş. Siyasal Kitabevi. Türkoğlu, N. 2014. Toplumsal İletişim. Karahan Kitabevi. Fiske, J. 2014. İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev. Süleyman İrvan. Pharmakon Kitap. Erdoğan, İ. (2011). İletişimi Anlamak. Savaş Yayınları.
Notlar
Ders notları, sunumlar ve proje gösterimleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplum ve iletişim süreçlerini ve iletişimin temel ve aracı öğelerini anlar. |
ÖÇ02 | İletişim alanının bilim disiplini oluş sürecini tarihsel arka zeminiyle kavrar. |
ÖÇ03 | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır. |
ÖÇ04 | Toplumun kültürel bir yapı olduğunu ve iletişimin de bu kültürel yapının belirleyici unsuru olduğunu fark eder. |
ÖÇ05 | Kişisel iletişim, kişilerarası iletişim ve kitle iletişimi kavramlarını ve işleyiş süreçlerini tartışır. |
ÖÇ06 | İletişim alanına bilimsel bakış sergileme yetkinliği kazanır. |
ÖÇ07 | Kurum ve kuruluşlardaki iletişim ilişkilerini anlayarak olası sorunlara çözümler üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, | Ders müfredatını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İletişimin tanımı, iletişim çalışmalarının tarihsel gelişimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İletişim süreci ve iletişimin temel öğeleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İletişim Türleri: Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kişisel iletişim, kişilerarası iletişim, kitle iletişimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Temel iletişim modelleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İletişim kuramları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Teknoloji ve iletişim | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dil ve göstergeler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Anlam ve göstergeler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Grupta iletişim süreçleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İletişimin toplumsal boyutu | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kültür, toplum ve iletişim | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |