Genel Bilgi
Kod | GZT107 |
Ad | Ekonomiye Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYDAR ŞENGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAYDAR ŞENGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, iktisat biliminin kapsamını, hanehalkı ve firma olarak ekonomik karar birimlerinin davranışları incelenmesi, fayda kuramı, firma davranışı gibi temel konuların incelenmesidir. Ders temel olarak mikro ekonomi ağırlıklıdır ve analitik incelemelere yer vermektedir.
Dersin İçeriği
Ana Kavramlar ve Temel Sorunlar, Fiyat Teorisine Giriş, Talep Yasası ve Özellikleri,Arz Yasası ve Özellikleri, Tüketici Teorisi ve Temel Kavramlar,Üretici Teorisi,Firma Teorisine Giriş, Tam Rekabet Piyasası, Aksak Rekabet Piyasası,Monopol, Monopollü Rekabet Piyasası, Oligopol, Gelir Dağılımı Politikası
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tümay Ertek. (2010). Temel Ekonomi. Beta Basım Yayın.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanır |
ÖÇ02 | İktisat biliminin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini tanımlar |
ÖÇ03 | İktisat biliminin temel dallarını makro-mikro düzeyde tanımlar |
ÖÇ04 | Fiyat teorisi, talep yasası ve özellikleri ile arz yasası ve özelliklerini tanımlar |
ÖÇ05 | Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomiyle İlgili Temel Kavramlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Talep ve Arz | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Kısmi Piyasa Dengesi, Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Esneklik uygulamaları ve Tüketici Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Fayda (Kardinal Yaklaşım),Fayda (Ordinal Yaklaşım) | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Tüketici Dengesi, Üretici Teorisi ve Üretim Fonksiyonu | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Optimal Faktör Bileşimi, Maliyet Analizi ve Fiyat Teorisi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kar maksimizasyonu, Tam Rekabet Piyasası ve Aksak Rekabet Piyasası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Monopol, Monopson, Çift Monopol, Monopollü Rekabet ve Oligopol | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Üretim Faktörleri Fiyat Analizi ve Üretim Faktör Fiyatlaması | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Emek ve Ücret; Toprak ve Rant | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Sermaye ve Faiz; Girişim ve Kar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Güncel Konular, Vaka Analizleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |