BIT101 Bilgi ve İletişim Teknolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BIT101
Ad Bilgi ve İletişim Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Mühendis YUSUF POLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgi Teknolojileri kullanımının yaygınlaştırılması, Bilgisayar okur-yazarlığının artırılması, İşletim Sistemi, Kelime İşlemci Programı, Internet kullanımı konularında deneyim sahibi olunması.

Dersin İçeriği

İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi Haber Grupları / Forumlar Web Tabanlı Öğrenme Kişisel Web Sitesi Hazırlama Elektronik Ticaret Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş İnternet Ve Kariyer İş Görüşmesine Hazırlık İşlem Tablosu Formüller Ve Fonksiyonlar Grafikler Sunu Hazırlama Tanıtıcı Materyal Hazırlama

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bilgi ve İletişim Teknolojisi kitabı (Hasan Çebi Bal, Murathan Yayınevi)

Notlar

ders notu, ılgın özşahinoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1 Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanır
ÖÇ02 2 Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrar.
ÖÇ03 İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale getirir.
ÖÇ04 Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır.
ÖÇ05 Elektronik Tablo Hesap programında formül yazar, Sunu Hazılar
ÖÇ06 Güvenli ve Etkin İnternet Kullanımını kavrar
ÖÇ07 Sunu cihazlarını tanır, farklı konularda sunu hazırlar
ÖÇ08 Teknolojik cihazları kullanırken sağlıkla ilgili kurallara dikkat edip uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir. 2
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir.. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayarda Temel Kavramlar ve İşleyiş Yapısı, Giriş ve Çıkış Birimleri konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yazılım ve Donanım Kavramları, Yazılım Çeşitleri, Dosya ve Klasör KavramıKapasite Ölçüm Birimleri, Dahili ve Harici Donanım Birimleri Tanıtılması ve Özellikleri, konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Klavye Tanıtımı ve Uygulaması, Parmakların Klavyedeki Durumu ve Vuruş Tekniği konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Microsoft Windows İşletim Sistemi Kullanımı (Masaüstü ekranı, simgeler, görev çubuğu, Kısayol işlemleri, Başlat Menüsü, Dosya ve Klasör İşlemleri, Program Kurulumu, Denetim Masası Özellikleri, Bilgisayarın Bakımı (Sistem Araçları) konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kelime İşlemci Programına Giriş ve Kelime İşlemci Programının Özelliklerinin Tanıtımı, Metin İşlemleri, Sayfa ve Paragrafların, Ayarları ve Düzenlenmesi konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kelime İşlemci Programında Tablo İşlemleri, Kelime İşlemci Programında Resim ve Şekil Ekleme konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kelime İşlemci Programında SmartArt Kullanımı, Grafik Ekleme, Alt ve Üst Bilgi Ekleme, Dipnot Kullanımı konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav teorik ve pratik konular için sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Elektronik İşlem Tablosu Programına Giriş. (Hücre, Alan, Temel Matematiksel İşlemler, Grafikler) konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Elektronik İşlem Tablosu Programında Formüller ve fonksiyonlar konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sunu Hazırlama. konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 İnternet Nedir İnternet Tarayıcısı Çeşitleri ve Kullanımı Elektronik posta edinme, kullanımı ve yönetimi. (CC ve BCC kavramlarına değinilmeli)Haber grupları / Forumlara Üyelik ve Kullanımı konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Virüsler, Güvenli İnternet Kullanımı, Web sayfa Uzantıları (gov, edu, com vb.), Bankacılık İşlemlerinde Dikkat Edilecek Hususlar, Elektronik Ticaret Nedir E-Ticaret sitelerinden nasıl alış-veriş yapılır konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 E-DEVLET İşlemleri (Sigorta işlemleri, Plaka sorgulama, Yazışma ve Başvuru Çeşitleri, Mahkeme Kayıtları, vb.)Web Tabanlı Öğrenme Nedir Nasıl Yapılır Üniversitelerdeki Açık Ders Materyallerinin Kullanımı. konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 İnsan Kaynakları Web Sitesinde Online Özgeçmiş Hazırlama ve İş başvurusu.Sosyal Ağlar ve Sosyal Ağlarda Güvenli ve Etik İletişim Nasıl Olmalıdır konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları teorik ve pratik konular için sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları teorik ve pratik için sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:02