PSI447 Çocukluk Çağı Psikopatolojileri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI447
Ad Çocukluk Çağı Psikopatolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SUNAY FIRAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı çocukluk çağı ve ergenlik döneminde gözlenebilen ruhsal bozukluklar ve bu bozuklukların yaşam boyu etkileri ve tanılama, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerine yönelik genel bir anlayış kazandırır.

Dersin İçeriği

Bu derste çocuk ve ergenlik döneminde ruh sağlığının değerlendirilmesi, DEHB, Özgül Öğrenme bozuklukları, Davranım Bozukluğu, Zihinsel Özür, Otizm Spektrum Bozukluğu, çocukluk çağı OKB, Depresyon vb. ruhsal bozuklukların tanıtılması, tedavi ve rehabilitasyonlarına yönelik bilgi verilmesi işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi I-II Güncel Yaklaşımlar ve Temel Kavramlar, Ed: Eyüp Sabri Ercan ve Ark., Akademisyen Kitapevi, 2020

Notlar

Çocukluk Çağı Psikopatoloji alanı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası Makaleler/ Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozukluklara analitik bir bakış açısıyla yaklaşabilme, tanı kriterlerini çocuğu anlamaya yönelik bir anlayış kazanır.
ÖÇ02 Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozukluklar ile ilgili yaygınlığı ve sıklığı, nedenleri, tanı kriterleri ve prognozu genel çerçevede bilgi kazanır.
ÖÇ03 Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozuklukların çocuk ve ergen gelişimi üzerindeki etkisine yönelik genel bir anlayış kazanır.
ÖÇ04 Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozukluklara ilişkin güncel literatür ve araştırma bulguları konusunda bilgi kazanır.
ÖÇ05 Çocukluk Çağı ve Ergenlik döneminde görülebilen ruhsal bozuklukları bilir ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bebek, Küçük Çocuk, Okul Çağı Çocukları ve Ergenlerde Ruh Sağlığının Değerlendirilmesi I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 -Bebek, Küçük Çocuk, Okul Çağı Çocukları ve Ergenlerde Ruh Sağlığının Değerlendirilmesi II -Çocuk ve Ergenlede Ruh Sağlığının Değerlendirilmesinde Kullanılan Görüşme Çizelgeleri ve Ölçekler Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 -Özgül Öğrenme Bozuklukları -Konuşma Dile Özgü Gelişimsel Bozukluklar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 -Davranım Bozukluğu (DB), -Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu (KOKGB) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Zihinsel Engel Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Otizm Spektrum Bozuklukları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocukluk Çağı Obsesif Kompülsif Bozukluklar, PANDAS Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çocukluk Çağı Depresyon ve Anksiyete Bozuklukları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 -Çocukluk Çağı Bipolar Bozuklukluğu -Yıkıcı Duygudurumu Düzenleyememe Bozukluğu -Erken Başlangıçlı Şizofreni Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 -Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları -İnternet Bağımlılığı ve Diğer Teknolojik Bağımlılıklar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Adli Psikoloji/Psikiyatri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 -Travma ve Stresle İlişkili bozukluklar -Çocuk ve Ergenlerde Disosiyatif Bozukluklar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.06.2024 01:00