Genel Bilgi
Kod | STJ205 |
Ad | Staj Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN GÜRDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. VİLDA YARDIM TEKKOLLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ERDOĞAN GÜRDAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Batuhan KALAYCI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. BERİN YOCA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Üniversitede öğrendiği teorik ağırlıklı bilgileri gerçek iş ortamında uygulama imkanı bulmak ve daha kalifiye bir şekilde mezun olmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenim gördüğü program ile ilgili bir işyerinde mesleki uygulama yapar. Staj yaparken günlük rapor tutar ve staj defterine kaydeder. Mesleki uygulamaların örneklerini staj raporuna ekler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşullu yoktur
Kaynaklar
Adana MYO ders notu.
Notlar
İnternet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Stajın önemini kavrar |
ÖÇ02 | Öğrenim gördüğü program ile ilgili bir işyerinde mesleki uygulama deneyimi kazanır |
ÖÇ03 | Staj alanında yapılacak çalışmaları ve kuralları bilir |
ÖÇ04 | Günlük işlerin nasıl yapıldığını rapor eder |
ÖÇ05 | Çalışma alanında ekibin parçası olarak çalışır |
ÖÇ06 | İşyerinde sorumluluk üstlenir |
ÖÇ07 | Formata uygun staj raporu yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve televizyon programcılığı ile ilgili genel kavramları, mesleki terimleri, ilkeleri ve yapım özelliklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya kuruluşlarında haber üretim aşamasında geçerli temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe üretilen haber, haber röportaj, köşe yazısı-fıkra, sohbet, makale, eleştiri, portre, biyografi, hatıra,gezi yazısı, radyo program metni, televizyon program metni, senaryo yazma ve çeşitli türde radyo ve televizyon programları oluşturabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel tasarım, grafik-animasyon- film çekme, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işleyebilmek ve kurgu yapabilmek için gerekli mesleki kazanımlara sahiptir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo ve televizyon programı öneri formu hazırlar, radyo ve televizyon program metni yazar, çeşitli formatlarda radyo ve televizyon programlarının nasıl yapılacağının açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türleri (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, kurgu tekniklerini uygular, kurgu yapar, reklam, dizi ve film senaryosu yazar, grafik tasarım-animasyon konularını ve çekim tekniklerini bilir, film çeker, teknolojik araçları etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında iyi tanımlanmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek adına eleştirel ve yaratıcı düşünme; uygulamalarda ise gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri hayata nasıl geçirebileceğini göstermek için uygun yöntem, araç ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanında Alanı ile ilgili konularda, mesleki yasal mevzuatı dikkate almak suretiyle , etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek medya sektöründe (gazete,internet, dergi, radyo ve televizyon kuruluşları vb.) üretilen ürünlerin içeriklerini hazırlar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Radyo Tv. alanında, medya ve iletişim sektöründe (yazılı-görsel -işitsel-internet vb.) çeşitli uzmanlık alanlarına uygun ürün ortaya koyarken mesleki açıdan teknolojik araçları ve donanımları (telefon, kamera , bilgisayar, fotoğraf makinesi, kayıt cihacı vb.) etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo Tv. alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve disiplinlerarası da dahil ilgili takımlarda çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerektiğinde Sorumluluğu bizzat üstlenmek ve diğer çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek, denetlemek ve mesleki ihtiyaçları karşılayacak şekilde bir süreci yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanarak, mesleği ile ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini (kurs, seminer, araştırma, hizmet içi ve hizmet dışı eğitim vb.yöntemlerle) sürekli geliştirmek suretiyle çalışma hayatında kullanabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Medya sektöründe, gerçek ve doğru bilgiye ulaşabilmenin tek yolunun sağlıklı, etkin, doğru ve güçlü bir iletişim kurmaktan geçtiğini bilir ve bunu gerçekleştirirken etkili bir Türkçe ve diğer yabancı dillerden bir veya birkaçını kullanması gerekliliğini kavrar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Radyo Tv. alanında ve medya sektöründe meslektaşlarla, diğer kişilerle ve ilgili hedef kitlelerle iletişimde internetin gücünü bilir ve aktif olarak sosyal paylaşım sitelerini ve twiterı kullanabilmek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cemiyet hayatında Protokol ve sosyal davranış kurallarını açıklar, yerine göre kararlar verir ve insiyatif kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo ve Televizyon Programcılığı ile ilgili temel, uygulamalı ve teorik bilgilere sahiptir. | 2 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya sektöründe her çeşit haberi (radyo-televizyon-internet -gazete ve dergi haberi) toplar, yazar, yazınsal türler (köşe yazısı-fıkra, makale, eleştiri, , portre, röportaj, biyografi-otobiyografi, hatıra, gezi yazısı vb.) üretir, radyo ve televizyon programları hazırlar, fotoğraf, ses ve video dosyalarını işler, senaryo yazar ve kurgu yapar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanda hizmet verirken, insan hak ve özgürlüklerini dikkate alarak ve demokrasi çerçevesinde; toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve meslek etiğine önem vererek, özel ve kamusal alan ayrımı kapsamında bilinçli şekilde hizmet verir.. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Stajın yapılacağı işyerleri ve staj zamanı | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Staj yapılacak alanlar | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Staj yeri bulma | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Staj kuralları | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Stajerin işyerindeki sorumlulukları | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Günlük staj raporu tutulması | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Staj defteri raporunun yazılması | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Staj evrakları, staja başlama belgesi | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Staj evrakları, staja kabul belgesi | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Staj sonu değerlendirme formu | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Staj defteri teslim belgesi | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Staj devam çizelgesi | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Staj defterinin onaylanması | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Staj kaza sigortası işlemleri | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj çalışmaları hakkında teorik ve uygulama araştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |