Genel Bilgi
Kod | SSB209 |
Ad | Eskrim II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Kadir Atakan AKÇAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Kadir Atakan AKÇAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sahne performansına yardımcı olarak, sahne üzerinde duruş, farkındalık, genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek, temel silahların (Kılıç, Flöre, Epe) kullanım yöntem ve teknikleri üzerine çalışarak eskrim sahnelerinin teknik ve artistik açıdan uygulanması.
Dersin İçeriği
Eskrim dersi; kılıç, flöre, epe ve bunların kullanımına ilişkin kuralları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Dr. Naci Kalkan - Oyunlarla Eskrim
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek uygular |
ÖÇ02 | Sahne üzerinde plastik, ritmik ve estetik olarak hareket etme becerisini kavrar ve uygular |
ÖÇ03 | Temel eskrim egzersizlerini uygular |
ÖÇ04 | Eskrimi tarihsel gelişimi ile kavrar |
ÖÇ05 | Temel eskrim bilincinin önemini kavrar |
ÖÇ06 | Doğru silah kullanım tekniklerini bilir ve uygular |
ÖÇ07 | Atak ve savunma tekniklerini bilir ve uygular |
ÖÇ08 | Tekrarlanabilir hareketler sergileyerek vücut olanaklarını geliştirir ve kullanır. |
ÖÇ09 | Kurulmuş eskrim sahne koreografisini teknik ve artistik açıdan uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Silahlı mesafe çalışmaları-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Silahlı mesafe çalışmaları-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kontr - parad çalışmaları-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kontr - parad çalışmaları-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kontr - parad çalışmaları-3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kombine hareketlerle 4 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (1) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Kombine hareketlerle 4 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (2) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Kombine hareketlerle 6 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (1) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kombine hareketlerle 6 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (2) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kombine hareketlerle 8 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (1) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kombine hareketlerle 8 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (2) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kombine hareketlerle 7 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Eskrimde flöre basit atak. Direkt Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
18 | Eskrimde flöre basit atak. Degaje Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
19 | Eskrimde flöre basit atak. Kupe Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | Eskrimde flöre basit atak. Kontr-Degaje Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
22 | Eskrimde Flöre Birleşik Ataklar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Sağ üst bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Sağ üst bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
25 | Sol üst bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Sol üst bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Sağ alt bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Sağ alt bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Sol alt bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Sol alt bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |