Genel Bilgi
Kod | PSI420 |
Ad | Gelişim Psikolojisinde Güncel Konular |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Gelişimle ilgili güncel konuları ilgili araştırma bulguları çerçevesinde çok yönlü bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Gelişim psikolojisindeki güncel konuların ortaya çıkış süreçlerini, bu sürece etki eden temel değişkenlerin bilimsel bakış açısıyla incelenmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çocuk Gelişimi I-II (2020). Ö. G. Kahraman ve S. Pekdoğan (Ed.). Nobel Yayıncılık, Ankara
Notlar
Yaşam Boyu Gelişimin Keşfi (2021). Robert S. Feldman. Çev (Ed.): Çengiz Şahin, Nobel Yayıncılık, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişiminin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Gelişim psikolojisinin temel bilimsel yöntem ve araştırma desenlerini sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Katılım ve çevre etkileşimini anlar, gelişim üzerine etkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimindeki kritik dönemleri açıklar. |
ÖÇ05 | Gelişim kuramlarını karşılaştırmalı bakış açısıyla açıklar |
ÖÇ06 | Genel fiziksel gelişimini ve bilişsel yeteneklerini sınıflandırır. |
ÖÇ07 | Genel ruhsal sağlığa ilişkin duyarlılık geliştirir. |
ÖÇ08 | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişimde ilgi çeken gündemdeki konu ve araştırmalar | Kütüphane, İnternet taraması | |
2 | Bebeklik dönemine ilişkin seçilen konunun incelenmesi | Kütüphane, İnternet taraması | |
3 | 3-6 yaş dönemine ilişkin bir araştırma örneği | Kütüphane, İnternet taraması | |
4 | Çocukların sosyal gelişimine ilişkin seçilen konunun incelenmesi | Kütüphane, İnternet taraması | |
5 | Ergenliğe ilişkin seçilen bir konunun incelenmesi | Kütüphane, İnternet taraması | |
6 | Akran zorbalığına ilişkin araştırma konuları | Kütüphane, İnternet taraması | |
7 | Tartışılan konuların toplu değerlendirilmesi | Kütüphane, İnternet taraması | |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | |
9 | İlk yetişkinlik sürecine ilişkin bir konunun incelenmesi | Kütüphane, İnternet taraması | |
10 | Orta yaş döneminde olası duygusal sorunlar | Kütüphane, İnternet taraması | |
11 | Orta yaş dönemine eşlik eden biyolojik değişimler | Kütüphane, İnternet taraması | |
12 | Yaşlılığa giriş | Kütüphane, İnternet taraması | |
13 | Yaşlılık üzerine seçilen bir konunun incelenmesi | Kütüphane, İnternet taraması | |
14 | Ölüm ve yas süreçinin incelenmesi | Kütüphane, İnternet taraması | |
15 | Genel değerlendirme | Kütüphane, İnternet taraması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |