PSI464 Psikoloji ve Sinema

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI464
Ad Psikoloji ve Sinema
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Meryem DEDELER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Meryem DEDELER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere sinema filmlerinde geçen psikolojik kavram ya da bozuklukları tanıtmak ve bunların filmde işlenişini psikolojik açıdan değerlendirerek tartışmaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini şizofreni, otizm, anoreksiya nervoza, antisosyal kişilik bozukluğu, çoklu kişilik bozukluğu, obsesif-kompulsif bozukluk, bağımlılık gibi psikopatolojiler; duygular, intihar, pozitif psikoloji, teknolojinin psikolojiye etkisi, siber zorbalık, ötanazi gibi kavramlar ve bunlarla ilgili hususlar oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

-Ders Notu -Wedding, D. ve Niemiec, R. M. (2016). Sinema ve akıl sağlığı: Psikopatolojileri anlamak için filmlerden yararlanmak (R. Aratan, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Notlar

APA (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders, 5th edition (DSM V). Washington, DC: American Psychiatric Association.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duyguların ne olduğunu ve ilgili filmde ele alınışını açıklar.
ÖÇ02 Şizofreninin ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.
ÖÇ03 Otizmin ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.
ÖÇ04 Anoreksiya nervozanın ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.
ÖÇ05 Antisosyal kişilik bozukluğunun ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.
ÖÇ06 Çoklu kişilik bozukluğunun ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.
ÖÇ07 Obsesif-kompulsif bozukluğun ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.
ÖÇ08 Bağımlılığın ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.
ÖÇ09 İntiharın ve ötanazinin ne olduğunu ve filmdeki işlenişlerini açıklar.
ÖÇ10 Pozitif psikolojinin ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin Tanımı ve Nasıl İşleneceğine İlişkin Bilgilendirme Film Seçimi Psikopatolojilerin işlendiği filmlerin araştırılması ve öneri olarak sunulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Duygular: Ters Yüz (Inside Out) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Şizofreni: Akıl Oyunları (A Beautiful Mind) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Otizm: Yağmur Adam (Rain Man) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Teknoloji ve Psikoloji: Sanal Hayatlar (Disconnect) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Anoreksiya Nervoza: To The Bone Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İntihar: İntihar Odası (Suicide Room) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilerek sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Antisosyal Kişilik Bozukluğu: Kevin Hakkında Konuşmalıyız (We Need to Talk About Kevin) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Siber Zorbalık: Cyberbully Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Çoklu Kişilik Bozukluğu: Parçalanmış (Split) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ötanazi: İçimdeki Deniz (The Sea Inside) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Bağımlılık: Bir Rüya İçin Ağıt (Requiem for a Dream) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Obsesif Kompulsif Bozukluk: Benden Bu Kadar (As Good As It Gets) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Pozitif Psikoloji: Şahane Hayat (It is a Wonderful Life) Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilerek sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilerek sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.05.2024 11:59