Genel Bilgi
Kod | YMOP311 |
Ad | Armoni |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OYA ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çoksesliliğin tarihsel aşamaları üzerinde armonik üslup özelliklerinin, armonik dilin gelişimindeki atılımların, bestecilerin armoni kullanımlarındaki ortak ve ayırıcı özelliklerin kavranması ve bunların realizasyonlar yoluyla uygulanması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Temel üç-beş akorlarından ve bunların çevrimlerinden başlayıp bütün yedili akorlara, her çeşit modülasyon ve alterasyon uygulamasına ve akor dışı seslere dek tonal-fonksiyonel armoninin sisteminin ve tekniğinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrenci, bu tekniği kullanarak, dört partili şifreli bas çalışmaları ve dört partili şan armonizasyonları yoluyla, incelmiş bir duyuş düzeyine ulaşmaya çalışır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hüseyin EGEMEN, Armonide Çözümleme ve Uygulaması Nurhan Cangal, Armoni
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği armoni bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahiptir. |
ÖÇ02 | Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ03 | Eserlerin çokseslendirilmesiyle ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ04 | Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahiptir. |
ÖÇ05 | Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahiptir. |
ÖÇ06 | .Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahiptir. |
ÖÇ07 | .Eserleri çoksesli biçime dönüştürme becerisine sahiptir. |
ÖÇ08 | Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ders,ders kitabı ve içeriği hakkında bilgilendirme. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Temel teorik bilgiler. Akor nedir.Akorun oluşturulması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Akorun temel durumu ve çevirimleri. Akorların çeşitleri. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Üç sesli dört partili akorun yazılması. Akorun serimleri. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Seslerin katlanması.Tonik,Subdominant,Dominant fonksiyonları. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Akor bağlantıları. Armonik ve melodik hareketler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Akorun taşınması.Seslerin çözülmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Diyatonik armoni. Altere edilmemiş akorların kullanılması. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım |
9 | Kadanslar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Temel durum akorlarını kullanarak şifreli basın armonize edilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Şifreli bas ve kadanslarla pratik çalışmalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Öğrenilen bilgilerin tekrarı. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Melodinin armonize edilmesi. -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Melodinin armonize edilmesi. -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Sekstakord. Şifreli basın çözülmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Birinci dönemde öğrenilenlerin kısa tekrarı ve eksiklerin giderilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | Şifreli basın çözülmesi. Kadanslar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | Temel durum ve Sekstakorlar. Melodinin armonize edilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | Sekstakorlar.Problemli Kadanslar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | İkinci çevirim. Kvartseksakorlar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | K 6/4 Akoruyla şifreli basın armonize edilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | K 6/4 Akoruyla melodinin armonize edilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | Genel tekrar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | Zayıf zamanda 6/4 akoru | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | Zayıf zamanda 6/4 akorlarıyla şifreli basın armonize edilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
29 | Öğrenilen tüm bilgilerin tekrarlanması ve eksikliklerin tespit edilmesi. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | Zayıf zamanda 6/4 okorlarıyla melodinin armonize edilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | Genel tekrar ve sınava hazırlık. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
32 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |