Genel Bilgi
| Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
| OPERA PR. | |
| Kod | YMOP315 |
| Ad | Tarihi Danslar |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğrenerek, kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Tarihi Batı danslarında temel pozisyonlar. (Kollar ve ayaklar.) Dönemlere ait selamlama şekilleri. Tarihi danslar: Gavotte, Menuet, Polonaise, Vals, Polka, Kadril.
Dersin Ön Koşulu
YMOP 211
Kaynaklar
Batı Dans Tarihi-Nasuh BARIN
Notlar
dans türleriyle ilgili tezler ve video görseller
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Salon dans formlarını bilir ve uygular. |
| ÖÇ02 | Salon dans adımlarını bilir ve uygular. |
| ÖÇ03 | Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanıp, kendi dans çalışmalarında uygular. |
| ÖÇ04 | Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular. |
| ÖÇ05 | Farklı çağlarda gelişen dans kültürünü öğrenerek, dönemsel atmosferin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar. |
| ÖÇ06 | Tarihi dansların adımlarını bilir ve uygular |
| ÖÇ07 | Tarihi ve karakter danslarında kullanılan selamlamaları bilir ve uygular. |
| ÖÇ08 | Koreografik düzenlemelerle tarihi danslarını dönem özelliklerine göre kullanır ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | 4 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Isınma ve Koordinasyon.Vals'e giriş. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Isınma. Polonaise üzerine çalışma birinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 4 | Isınma ve Koordinasyon pratiği. Vals üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Beden esnetme ve ısıtma Polonaise üzerine çalışma üçüncü figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 6 | body warm Polonaise üzerine sahne pratiği .dördüncü figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 7 | Isınma . Klasik Tango üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Isınma . Polonaise üzerine çalışma yedinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 9 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma sekizinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Isınma Polonaise üzerine çalışma dokuzuncu figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 12 | Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma onbirinci ve onikinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 15 | 1. Dönem analizi ve yarı yıl sınavı | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 16 | 1. Dönem analizi ve genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 17 | Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 18 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 19 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü Warm-up and Coordination. Working on "Polka" and practising the fourth and fifth figure. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 20 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella´ya giriş ve ana ritim tanıtımı. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 21 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, birinci figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 22 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 23 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 24 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, altıncı figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 25 | Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 26 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, yedinci figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 27 | Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti-3 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 28 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 29 | Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma dokuzuncu ve onuncu figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 30 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 31 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 32 | final | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||