YMOP409 Birlikte Söyleme

8 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP409
Ad Birlikte Söyleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin partnerle birlikte seslendirilerek öğrencinin sahne üzerinde partneri hissetme,partnerle uyum becerisini kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin piyano eşliğiyle yorumlanması.

Dersin Ön Koşulu

YMOP 307

Kaynaklar

Opera düet,terzette ve quartet bölümlerinden seçkiler

Notlar

bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Opera eserlerinde yer alan duet,terzette,quartet bölümlerini partnerleriyle birlikte seslendirme becerisi kazanır.
ÖÇ02 .Seslendirdiği eserle ilgili olarak bireysel ses hakimiyeti kazanır.
ÖÇ03 Eseri seslendirmede partnere uyum sağlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.
ÖÇ05 Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
ÖÇ06 Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
ÖÇ07 Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
ÖÇ08 Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-2 (tekrar) Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 YARI YIL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
18 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
19 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
20 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
21 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
22 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması -5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
23 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
24 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
25 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
26 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
27 Konser provaları-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
28 Konser provaları-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
29 Konser Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
30 Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
31 Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti -2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
32 Final Sınavı Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 4 120
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 190
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,60
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:08