MOP407 Sahne

12 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MOP407
Ad Sahne
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Şan öğrencilerinin aktör olarak operalarda oynamak üzere yetişmesinin sağlanması ve sahne refleksleri ile becerilerinin oluşturulması ve arttırılması.

Dersin İçeriği

Opera eserlerinin solo,duet,terzette gibi bölümleri aracılığıyla sahne üzerinde karakteri var etme,sahne duruşu,partneri hissetme,birlikte söyleme ve esere hakimiyet ile ilgili çalışmalar yapılması.

Dersin Ön Koşulu

MOP 117 MOP 203 MOP 303

Kaynaklar

Opera kitapları; Mozart, Verdi, Puccini, Bellini, Rossini, Donizetti, Pergolesi, Paisiello, Çaykovski, Musorgski, Glinka, Rimski - Korsakov, Nicolai, Bizet, Haendel, Purcell, Dvorjak, Massenet, Saint Saens, Boito, Weber, S.Ada, M.Sun

Notlar

Sahne bilgisi ile ilgili tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendi psikolojisi ve bedeniyle ilgili farkındalık kazanır.
ÖÇ02 Oyunculuk temel ve ileri tekniklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ03 Sahneyi kullanma,partneri dinleme ve algılama,sahne hafızasını geliştirme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sahnede odaklanma ve gözlem becerisine sahiptir.
ÖÇ05 Hayal gücünü kullanma ve sahne doğaçlaması yapma becerisi kazanır.
ÖÇ06 Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
ÖÇ07 Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bireysel repertuar belirlenmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bir opera - deşifre -1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Bir opera - deşifre -2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Bir opera - deşifre -3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Bir opera - ezberleme -1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Bir opera - ezberleme -2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Bir opera - ezberleme -3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Aria sahneleme - bireysel çalışma -1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Aria sahneleme - bireysel çalışma-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Aria sahneleme - bireysel çalışma-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Aria sahneleme - bireysel çalışma-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Aria sahneleme - bireysel çalışma-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Aria sahneleme - bireysel çalışma-6 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Düetler sahneleme - bireysel çalışma-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Düetler sahneleme - bireysel çalışma-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
17 Düetler sahneleme - bireysel çalışma-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
18 Düetler sahneleme - bireysel çalışma-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
19 Düetler sahneleme - bireysel çalışma-5 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
20 Terzet sahneleme - bireysel çalışma-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
21 Terzet sahneleme - bireysel çalışma-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
22 Terzet sahneleme - bireysel çalışma-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
23 Terzet sahneleme - bireysel çalışma-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
24 Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
25 Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
26 Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
27 Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
28 Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
29 Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
30 Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
31 Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
32 Halka açık performans Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 6 180
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 4 120
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 308
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,32
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:08