EBE612 Obstetride Tamamlayıcı ve Alternatif Bakım Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE612
Ad Obstetride Tamamlayıcı ve Alternatif Bakım Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Obstetride Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) uygulamalarına yönelik mevzuatın bilinmesi, tedavi yöntemlerinin araştırılması ve konuyla ilgili güncel literatürün taranarak ebelik yaklaşımına yönelik farkındalık kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Obstetride Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) uygulamalarına yönelik güncel gelişmeler, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonu döneme kadar, infertil dönem ve laktasyon süreçlerini de içine alan GETAT ile ilgili kanıtların detaylı araştırılmasını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

The Use of Complementary and Alternative Medicine (CAM) Applications in Women’s Health, Ed: Gökhan A, , Peter Lang Publishing, Berlin, 2019

Notlar

Başer M, Taşçı S. Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı ve Destekleyici Uygulamalar, 2015


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tamamlayıcı, Alternatif veya İntegratif Tıp kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Obstetride Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp (GETAT) uygulamalarına yönelik mevzuatı yorumlar
ÖÇ03 GETAT yöntemlerini ebelik alanında uygulamaya yönelik temel düzeyde bilgileri açıklar
ÖÇ04 Obstetri ve doğum süreçlerinde ortaya çıkabilecek sorunların yönetiminde yeni yaklaşımları takip eder
ÖÇ05 Obstetride, doğum, doğum sonu, infertil süreçlerde GETAT’a ilişkin kanıtlarını özetler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür tarama I Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Literatür tarama II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Literatür tarama III Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Tamamlayıcı, Alternatif veya İntegratif Tıp Kavramlarını tanımlama Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tamamlayıcı ve alternatif bakım yöntemleri hakkında uluslararası yönetmelik ve mevzuatlar, güncel durum Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 GETAT yöntemleri hakkında ulusal yönetmelik ve mevzuatlar, güncel durum Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Prekonsepsiyonel Döneminde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gebelik Döneminde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Doğumda GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Erken Postpartum Dönemde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Geç Postpartum Dönemde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 İnfertil Çiftlerde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Laktasyon sürecinde GETAT Uygulamaları ve Ebelik Bakımı Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 GETAT yöntemlerinde güncel kanıtlar Okuma, araştırma,rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:09