Genel Bilgi
Kod | EBE740 |
Ad | Doktora Tezi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SULTAN ALAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MELTEM AKBAŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin ebelik alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ebelik alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin en az 120 AKTS' lik doktora dersi almış ve doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlamış olması gerekir.
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi üye olunan veri tabanları
Notlar
Enstitü tez yazım kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışması hakkında evrensel normları açıklar. |
ÖÇ02 | Seçtiği konu ile ilgili danışmanı ile eşgüdümlü çalışır. |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Tezin fikri, araştırılması, projelendirilmesi ve yürütülmesini sağlar. |
ÖÇ05 | Elde ettiği verileri analiz eder. |
ÖÇ06 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde değerlendirir. |
ÖÇ07 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
ÖÇ08 | Tezin yazılması, sunulması, savunulması ve yayına dönüştürülmesini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
2 | Tez konusunun belirlenmesi-2 | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası veri tabanlarında literatür taraması | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası veri tabanlarında literatür taraması-2 | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Anlatım |
5 | Güncel literatür bilgisi ışığında, tez konusunun orjinalliğini sağlamaya yönelik bilimsel hipotez/hipotezlerin kurgulanması | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Tartışma |
6 | Tez konusuyla ilgili bilimsel hipotez/hipotezleri doğrulayabilecek süreçlerin, yöntem/yöntemlerin, analiz metot/metotlarının belirlenmesi | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
7 | Araştırmanın tüm süreçlerinin ayrıntılı olarak planlanması, tez önerisinin ve maddi destek için projenin hazırlanması | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Okuma Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Araştırmada kullanılacak yöntem/yöntemlerinin ve analiz metot/metotlarının standardizasyonu için ön denemelerin yapılması | İlgili materyallerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Tartışma |
10 | Araştırmanın gerçekleştirilmesi, materyal/materyallerin ve verilerin toplanması | İlgili materyallerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
11 | Araştırmanın gerçekleştirilmesi, materyal/materyallerin ve verilerin toplanması-2 | İlgili materyallerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma |
12 | Araştırmanın sonucunda elde edilen materyal/materyallerin analiz edilmesi | Verileri bilgisayar ortamına aktarma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Tartışma, Anlatım |
13 | Araştırma sonucunda elde edilen tüm analiz sonuçlarının ve diğer verilerin istatistiki analizinin yapılması | Verileri bilgisayar ortamına aktarma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
14 | İstatistiki analiz sonuçlarının güncel literatür ışığında yorumlanması | Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma |
15 | Elde edilen istatistiki verilerin tez formatında hazırlanarak raporlanması ve savunulması | Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama, yazma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama, yazma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 30 | 420 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 25 | 125 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 617 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,68 | ||
AKTS | 25 AKTS |