EBE001 İklim Değişikliği ve Kadın Sağlığı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE001
Ad İklim Değişikliği ve Kadın Sağlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İklim değişikliğinin ana-çocuk sağlığı üzerindeki etkilerini öğrenerek ebe olarak önleyici ve uyum sağlayıcı davranışlar ve stratejiler geliştirmek.

Dersin İçeriği

İklim değişikliği, iklim değişikliğine neden olan sosyal, demografik ekonomik ve çevresel faktörler, İklim değişikliğinin sonuçları, iklim değişikliğinin ana-çocuk sağlığı üzerindeki etkileri, iklim değişikliğinin fiziksel ve sosyal sonuçları, iklim değişikliğine uyum konusunda ulusal küresel politikalar, iklim değişikliğinin etkilerini durdurmak için çözüm önerileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dünya Sağlık Örgütü, İklim Değişikliği ve Sağlık Eğitim Modülleri. Erişim: https://www.who.int/publications/i/item/SEA-EH-585 Global Consortium on Climate and Health Education. Erişim: https://www.publichealth.columbia.edu/research/centers/global-consortium-climate-health-education UN Climate Change. Erişim: https://unfccc.int/about-us/about-the-secretariat

Notlar

Lancet Geri Sayım. Erişim: https://www.lancetcountdown.org/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 klim değişikliği, nedenleri ve bunun sonucunda ortaya çıkan sağlık risklerini açıklayabilir.
ÖÇ02 İklim değişikliğinin, toplum sağlığı üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerini açıklayabilir.
ÖÇ03 İklim değişikliğinin, kadın sağlığı üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerini açıklayabilir.
ÖÇ04 İklim değişikliğinin ana-çocuk sağlığına olumsuz etkilerine karşı uyum ve hafifletme stratejilerinin geliştirebilir.
ÖÇ05 İklim değişikliğinin ana-çocuk sağlığına etkilerini azaltmaya yönelik ulusal ve küresel politikaları takip edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İklim değişikliği tanımı ve temel kavramlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 İklim değişikliğinin doğrudan ve dolaylı sağlık etkileri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 İklim değişikliğinin toplum sağlığına etkileri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 İklim değişikliğinin kadın sağlığına etkileri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Aşırı hava olayları ve kadın sağlığı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Su ve gıda kaynaklı hastalıklar ve ana-çocuk sağlığı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Gıda güvenliği ve yetersiz beslenme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Hava kalitesi ve kadın sağlığı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Vektör kaynaklı hastalıklar ve kadın sağlığı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İklim değişikliğini toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifinden tartışmak Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İklim değişikliğine uyumda ulusal ve küresel politikalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 İklimin etkilerini hafifletmede ebelerin rolleri-1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
14 İklimin etkilerini hafifletmede ebelerin rolleri-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 İklim değişikliği ve savunuculuk Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 99
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,96
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:10